46 על הגרביים של ג'ו ביידן
46 על הגרביים של ג'ו ביידןצילום: פייסבוק יאיר לפיד

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצטייד היום (חמישי) לקראת פגישתו עם ראש הממשלה יאיר לפיד בגרביים כהות כשעליהן מתנוסס המספר 46.

בפגישה עם ראש הממשלה לפיד ניתן היה להבחין במספר הבולט. הסיבה שעל הגרביים של נשיא ארה"ב ביידן מופיע דווקא המספר הזה היא העובדה שהוא הנשיא ה-46 של ארצות הברית.

כאמור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך היום את ביקורו בישראל. בשעה 11:15 החלו ביידן וראש הממשלה לפיד פגישה בארבע עיניים במלון ולדורף אסטוריה בירושלים, שהתארכה מעבר למתוכנן ונמשכה 30 דקות.

בתום הפגישה אמר ביידן: "ארצות הברית מחויבת לביטחון ישראל". לפיד אמר כי השניים דנו בפגישה ב"בניית קואליציה של מדינות מתונות מול איראן" במטרה להיאבק בתוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית.

יאיר לפיד וג'ו ביידן
יאיר לפיד וג'ו ביידןצילום: פייסבוק יאיר לפיד

לאחר מכן קיימו השניים פגישה מורחבת עם הצוותים של שני הצדדים. לאחר מפגש זה צפויים לפיד וביידן לחתום על "הצהרת ירושלים".

ישראל תדגיש בפני ביידן כמה סוגיות חשובות מבחינתה – רובן קשורות לפרויקט הגרעין של איראן. לצד הנושא האיראני, תעלה גם סוגיית העמקת היחסים של ישראל עם מדינות ערביות באזור.

לפיד וביידן צפויים גם לחתום על מסמך "הצהרת ירושלים" שמכיל את הזכות של ישראל להגן על עצמה והגדרת איראן כאיום משותף. בנוסף, תעוגן במסמך השמירה על היתרון האיכותי של ישראל במרחב, ועל המחויבות של ארה"ב לשמר ולחזק את יכולותיה של ישראל.

בשעה 12:30 קיימו ראש הממשלה והנשיא מפגש וירטואלי עם מנהיגי ארבע מדינות: ישראל, ארצות הברית, הודו ואיחוד האמירויות. בשעה 13:30 יקיימו לפיד וביידן מסיבת עיתונאים.

בשעה 17:30 ישתתפו ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית בטקס קבלת פנים בבית הנשיא. בשעה 19:50 - נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית ישתתפו בטקס פתיחת "המכביה" באצטדיון טדי בירושלים.