בבית הנשיא בירושלים מתקיים בשעה זו (חמישי) טקס רשמי בו יקבל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את עיטור הנשיא מידי יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל.

ביידן הגיע לבית הנשיא והתקבל במשמר כבוד על ידי הרצוג ורעייתו. השניים נועדו בארבע עיניים ושוחחו על סוגיות מדיניות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא דברים בטקס ואמר, "בפרשת שבוע כתוב הן עם לבדד ישכון. אני יכול להגיד לכם שישראל לא תהיה לבד כי ארה"ב תהיה איתה יחד תמיד".

הנשיא הרצוג אמר לביידן, "אדוני הנשיא, אתה נשיא ארצות הברית החמישה-עשר שאני ומשפחתי זוכים לעבוד עמו. הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט היה הראשון. אני שמח מאד לקבל את פניך כאן בלב ירושלים. כפי שאמרתי אתמול, זהו ביקור בקרב משפחה וחברים ותיקים. אדוני הנשיא, מאז ומעולם היית ידיד נאמן של מדינת ישראל ושל העם היהודי באשר הוא. תמיכתך העקבית בשותפות בין ישראל לארצות הברית, תמיכה המתבטאת הן במילים והן במעשים, נותרה איתנה לאורך שנים רבות".

"מסע השלום שלך כאן במזרח התיכון מגיע בשעה גורלית, בה הסדר העולמי עומד בפני אתגרים. השלכות מגיפת הקורונה מתפשטות במקביל למלחמה הטרגית באוקראינה, בעוד הקיצוניות מקשה על הדיאלוג, ובעוד זמנו של כדור הארץ שלנו אוזל. אני מאמין כי שותפות ישראלית-אמריקנית חזקה ופעילה כמעט ומעולם לא הייתה כה חיונית עבור מדינותינו, עבור המזרח התיכון, ועבור יציבות עולמית וקיימות, שלום ושגשוג, דמוקרטיה וממלכתיות", הוסיף הרצוג.

לדבריו, "מיום הקמתה, מדינת ישראלת תמיד הייתה דמוקרטיה תוססת–לעתים תוססת מדי! אנו חברה מגוונת, המכילה יהודים ומוסלמים, נוצרים, דרוזים, וצ'רקסים, מכל התנועות ומכל האמונות, ואכן, נציגים נכבדים מטעמם נמצאים כאן איתנו היום. אנחנו גם גאים מאד שהשגרירים מכל המדינות הערביות אשר חתמו על הסכמי שלום עם ישראל נמצאים כאן עמנו היום. אדוני הנשיא, מדינת הלאום החזקה והבטוחה של העם היהודי בארץ ישראל הינו חיובו לביטחונו ולעתידו של העם היהודי כולו. וכיום, אנו ניצבים מול הזדמנות, שהיא במידה רבה בזכות תמיכת הממשל שלך ולהסכמי אברהם, הזדמנות להביט צעד אחד קדימה. ביחד, ביכולתנו ליצור לא רק מזרח תיכון חדש אלא מזרח תיכון מתחדש: מערכת אזורית של שלום בר-קיימא".

עדו אמר הרצוג לביידן, "תחת הנהגתך, אדוני הנשיא, אנו יכולים להמשיך ולהפוך את אזורנו ממוקד של חיכוכים עולמיים למקור של יציבות עולמית ושל קידמה. ביכולתו של המזרח התיכון יכול להתפתח למקום מפגש לחדשנות בתחום האקלים ומחקר רפואי משותף, של אנרגיה נקיה ושל מפגשים של שלום בין דתות ועמים. זוהי בברכה שתביא עמך בפגישותיך בריאד בימים הקרובים. ובדיוק כפי שאנו מאוחדים בקידומם של השלום ושל שיתופי הפעולה במזרח התיכון, כך אנו מאוחדים בהתנגדותנו לטרור של איראן ולחתירתה לעבר התחמשות גרעינית — האיום הגדול ביותר לאזורנו ואולי אפילו לעולם כולו. אנו יודעים כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל, כפי ששבת להדגיש במהלך ביקור זה. מחויבות זו הודגשה היטב ב"הצהרת ירושלים" המשותפת והחשובה, עליה אתה וראש הממשלה יאיר לפיד סיכמתם היום, אשר מהדהדת את מחויבותך האיתנה ובלתי ניתנת לערעור לביטחונה ולשלומה של ישראל. אני מוקיר את העמדה המוסרית הברורה לעיל של ממשלך נגד האנטישמיות ונגד הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל–בכל גווניהם–ברחבי העולם. תודה שתמיד עמדת לצידנו".

הרצוג שיתף באנקדוטה מהמפגש בין השניים. "אדוני הנשיא, בפגישתנו הפרטית לפני דקות אחדות, מסרתי לך מסמך שנמצא בארכיון הלאומי שלנו: הפרוטוקול מפגישתך עם ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר בישראל, לפני כמעט יובל שנים, עליה אתה נוהג לספר באהדה. מעניינת במיוחד ההערה של הדיפלומט הישראלי שסיכם את הפגישה, וחתם את הפרוטוקול כדלקמן: 'הסנאטור היה מלא הערכה והערצה לראש הממשלה, והוא חזר ואמר שבא ללמוד, אך מאידך נסחף בעת דיבורו להתלהבות ולהתבטאויות המשקפות את גילו ו'ניסיונו' המדיני'".

"אדוני הנשיא, התלהבותך האיתנה נותרת בעינה–וכולנו מרגישים את זה כאן. תודה שכיבדת אותנו בביקור חשוב זה, ביקור משמעותי מאוד עבור העם בישראל. אנו מאחלים לך הצלחה רבה בביקור אזורי זה, ובנסיעתך ההיסטורית מחר, מישראל לערב הסעודית. מי ייתן ונסיעתך תביא בשורה של תקווה לכל עמי האזור. ולסיום, אדוני הנשיא: אתם נוהגים לומר, "אלוהים יברך את אמריקה". אנו אומרים בתפילותינו, "ה' עוז לעמו ייתן, ע' יברך את עמו בשלום". אליך, ידידי היקר, אני אומר: "ה' עוז לעמינו ייתן, ה' יברך את עמינו בשלום", סיכם.

הנשיא האמריקני כתב עם כניסתו לבית הנשיא ברכה בספר האורחים הרשמי. "בוז'י ידידי, תודה על כל מה שאתה ומשפחתך עשיתם למען העמקת הקשר האיתן בין שתי מדינותינו הגדולות. שורשינו המאירים משותפים לאהבתנו המשותפת לישראל, אנו מאוחדים בלב וברוח".

"מי ייתן וידידותנו תימשך ותמשיך לצמוח! זה הקטע האירי בכל הסיפור, כפי שסבי פינגן נהג לומר. אלוהים יברך אותך", כתב ביידן.

הדברים שכתב ביידן בספר האורחים בבית הנשיא
הדברים שכתב ביידן בספר האורחים בבית הנשיאצילום: ללא