נתניהו לביידן: בלי אופציה צבאית לא נרתיע את איראן

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נפגש למשך כעשרים דקות עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הפגישה התקיימה בבית הנשיא בירושלים.

נתניהו מסר הצהרה בתום הפגישה ואמר: "הייתה לי עכשיו פגישה חמה, מצויינת, עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הודיתי לו על הידידות העמוקה האישית בינינו ועל מחוייבותו האיתנה באמת למדינת ישראל, וגם על העובדה שכאשר ביקשתי את התוספת לכיפת ברזל במהלך המבצע האחרון בעזה הוא השלים את המשימה ועשה זאת. זה לא היה קל".

"הוא תמך בנו בהרבה דברים לאורך השנים. אנחנו ידידים כארבעים שנה, אבל כדי להבטיח את ארבעים השנה הבאות אנחנו חייבים לטפל באיום האירני. אנחנו צריכים דבר אחד, ואמרתי לו את זה: לא די בסנקציות כלכליות ואפילו לא בהתארגנות הגנתית צבאית נגד איראן, יש צורך באופציה צבאית התקפית על איראן. אני חושב שההסכם גרוע, אמרתי לו את זה, אבל אני חושב שבלי אופציה צבאית אמינה אי אפשר להרתיע את איראן", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "זאת העמדה שלי, זאת המחוייבות שלי, ואני מאוד מקווה שזוהי גם העמדה האמריקנית. ביידן אמר שהוא מסכים עם הדברים ושמחתי לשמוע זאת. זה מה שאעשה אם וכאשר אחזור למשרד ראש הממשלה.
בכל מקרה הפגישה הייתה טובה וידידותית. העלינו כמה זכרונות, אבל דיברנו בעיקר על המערך העולמי והאתגרים שעומדים בפני ארצות הברית וישראל".