בן אנד ג'ריס.
בן אנד ג'ריס.צילום: ISTOCK

חברת בן אנד ג'ריס האמריקנית לא מוותרת על החלטת חברת האם שלה יוניליוור להמשיך ולתת זיכיון ישראלי להפצת הגלידות מתוצרתה בכל רחבי מדינת ישראל.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי החברה ביקשה לפנות להליך גישור בנושא מול יוניליוור.

עורך הדין של בן אנד ג'ריס ציין כי הצדדים פנו להליך גישור והם מקווים לסיים אותו בתוך כשבועיים.

נזכיר כי לאחר הודעת חברת יוניליוור העולמית כי תחזור לשווק את מוצרי הגלידות של בן אנד ג'ריס בהתנחלויות ומעבר לקו הירוק, ראשי בן אנד ג'ריס הביעו התנגדות פומבית להודעה.

בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר של בן אנד ג'ריס כתבו ראשי החברה כי "אנו מודעים להודעה של חברת יוניליוור. בעוד חברת האם שלנו קיבלה את ההחלטה, אנו לא מסכימים איתה".

בהמשך פורסם עוד ציוץ בו כתבו ראשי החברה כי "המשמעות של ההסדר של יוניליוור היא שבן אנד ג'ריס בישראל תהיה בבעלות ותופעל על ידי חברת AQP. החברה שלנו לא תרוויח יותר מבן אנד ג'ריס בישראל".

ראשי בן אנד ג'ריס הסבירו את עמדתם בכך ש"אנו עדיין מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם ערכי בן אנד ג'ריס שהגלידה שלנו תימכר בשטח הפלסטיני הכבוש".

ממשלת ישראל הביעה הערכה להחלטת יוניליוור שהודיעה שלשום כי הגלידה תחזור להיות משווקת בהתנחלויות, לאחר הסערה שהתעוררה בשנה שעברה עם ההודעה על הפסקת שיווק הגלידה מעבר לקו הירוק.

בעל הרישיון הישראלי לשיווק הגלידה, אבי זינגר, תבע פיצויים ופנה להליכים משפטיים בעקבות ההחלטה לעצור את שיווק הגלידה בהתנחלויות וטען כי קיים הסכם עד סוף השנה הנוכחית, ותבע פיצויים גבוהים. גם פוליטיקאים אמריקאים רבים ואפילו מספר מדינות בארה"ב הפעילו לחץ כבד על יוניליוור לחזור ולשווק את הגלידות בכל שטחי מדינת ישראל.

יש להדגיש כי מהרגע שנחתם ההסכם בין אבי זינגר לבין יוניליוור העולמית, לחברה האמריקאית אין עוד השפעה, והמפעל בישראל ימשיך למכור את גלידת בן & ג'ריס ללא מגבלה, בכל רחבי ישראל ויו"ש וללא הגבלת זמן