המונים בהילולת האור החיים
המונים בהילולת האור החייםצילום: זושא לוסטיג - ידיעות מהשטח

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס פנה בפניה דחופה לשר לבטחון פנים ולמפכ"ל המשטרה בעקבות האלימות הברוטאלית של שוטרים בהילולת האור החיים.

"הובאו בפני עדויות וסרטונים על אלימות שוטרים אמש בהילולת האור החיים הקדוש זיע"א כלפי מתפללים. אנשים באו להתפלל וחטפו אלות מכות ודחיפות משוטרים. ניתן לראות שהשוטרים מסתובבים עם אלות בידיים ומחפשים למי לתת מכות.

שוטרת מג"ב הכתה באלה וללא סיבה את יועצי הפרלמנטרי שעמד והתפלל! החוצפה שהשוטרים שהיו בחלקם אף ללא תגי זיהוי עוד העזו להגיד לאנשים שהם לא מפחדים, "כי אין לכם מה לעשות נגדנו. אנחנו נחטיף ונעשה מה שבא לנו ואף אחד לא יעשה לנו כלום". כנראה שזה רוח המפקד".

ח"כ אבוטבול הוסיף: "הטענות שאנשים התפרעו היא שקר מכיוון שאנשים באו להתפלל באמצע הלילה לא להתעמת. הביאו כמות מסיבית של שוטרים "לעשות סדר" ומשעמום הם חיפשו ועשו בלגן. כאשר הציבור רואה אנשים חוטפים מכות סתם באיזשהו שלב האירוע מתפוצץ ומתחיל השתוללות אך ניתן לראות במפורש שהשוטרים גרמו לכך ויזמו את העימותים להנאתם".

אבוטבול הדגיש: "לא ייתכן שבמדינה יהודית דמוקרטית יהודים יבואו להתפלל בקבר של צדיק ויחטפו מכות כצאן לטבח. ההרגשה בציבור החרדי בפרט אחרי אירועי מירון שאלימות שוטרים נגד חרדים היא דבר לגיטימי ומקובל. הדרג הפיקודי במקום נתן לשוטרים יד חופשית להרביץ למי שרוצים".

עוד כתב "לא למותר לציין את הזלזול והפגיעה ברגשות ציבור המתפללים כאשר השוטרים רצו על מצבות קבורה דרכו ירקו הרביצו תוך פגיעה בקברים. אם אלו היו מתפללים ערבים או קברי נוצרים/ערבים לפתע כל יפי הנפש היו מקימים קול זעקה".

"יש שיטענו שמכתב זה לא יועיל כלום כרגיל, אך כנציג ציבור עלי למחות על התנהלות קלוקלת זו ולהבטיחכם נאמנה. שלא נשב בשקט ובחיבוק ידיים יותר ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובפרט לאחר הבחירות ובהקמת ממשלת ימין נדאג שהאשמים ישלמו ויתנו את הדין. לתגובתכם ולטיפולכם המיידי".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר בתמונות קשות במיוחד. יהודים באים להתפלל ומוכים. שוטרים באלות מול מתפללים. שוטרי מג"ב דורכים וקופצים ומבזים קברים ועוד".

"אנחנו קוראים לוועדה לביטחון פנים להתכנס מיידית לדיון דחוף בעניין ולמצות את הדין עם השוטרים האלימים".