מיקי לוי
מיקי לויצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת מיקי לוי, איש יש עתיד, משוכנע שראש הממשלה יאיר לפיד הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה בעזרת המפלגות החרדיות.

"חד־משמעית", אמר לוי כשנשאל אם לפיד יוכל להיות ראש הממשלה. "לפיד צבר ניסיון כשר האוצר, כחבר בוועדת החוץ והביטחון, כשר החוץ. לפיד הקים את הממשלה הזאת. אני רוצה להזכיר לך שלפני הקמת הממשלה אמרו לנו, 'המספרים שלכם לא מסתדרים'. איך הם מסתדרים? מסתדרים. יאיר לפיד הוכיח לכולם במנהיגות יתר שהצליח".

בראיון לידיעות אחרונות נשאל לוי מאיפה לפיד יביא את 61 המנדטים הדרושים וענה: "אתה אמרת לי גם בפעם הקודמת שהמספרים לא מסתדרים. אתה וחבריך. והמספרים הסתדרו. עכשיו הוא יעשה אותו דבר. יאיר לפיד יהיה ראש הממשלה הבא".

לשאלה אם אפשר להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת לוי ענה: "לא. הרשימה המשותפת לא רוצה להקים איתנו. לא רוצה לשבת איתנו. הרשימה המשותפת היא מחוץ לתוכניות של יש עתיד".

‍מיקי לוי משוכנע שהחרדים ישבו עם לפיד. "אני רוצה להפנות אותך לדברים שאמר אריה דרעי: אנחנו נקים ממשלה עם 61, אבל אם חס וחלילה לא נצליח להקים עם 61, אז נשב עם הצד השני. וולקאם טו דה קלאב".

"המפלגה שתהיה הגדולה ביותר בגוש המרכז היא שתוביל ותרכיב. בדיוק כמו שיאיר לפיד הקים את הממשלה הקודמת. גם הפעם נקים ממשלה ריאלית, שפויה, ציונית, ליברלית, יהודית ודמוקרטית", אמר יו"ר הכנסת מיקי לוי.