אילוסטריה
אילוסטריהצילום: ISTOCK

על פי המחקר החדש שבוצע על ידי חוקרי המכון להערכת ומדדי בריאות באוניברסיטת וושינגטון, אנשים מתחת לגיל 40 השותים אלכוהול נמצאים בסיכון מוגבר למספר בעיות רפואיות משמעותיות העלולות להסתיים במוות.

"התוצאות משתיית אלכוהול שצעירים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להן הן פציעות, תאונות דרכים, רצח, פגיעה עצמית ופציעות אחרות מכוונות או לא מכוונות, ואלכוהול מגביר את הסיכון לכל התנאים הללו", אמרה עמנואלה גאקידו מהמכון להערכת ומדדי בריאות באוניברסיטת וושינגטון.

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת המדעי The Lancet, ובהם קוראים החוקרים למדינות לשנות את חוקי צריכת האלכוהול על פי קבוצות גיל ובעיקר למנוע מגברים מתחת גיל 40 לצרוך אלכוהול עקב הסיכון הרב שזה מביא איתו.

"אמנם זה אולי לא ריאלי לחשוב שצעירים ימנעו משתייה, אבל אנחנו חושבים שחשוב להעביר את הנתונים העדכניים ביותר כדי שכולם יוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותם", אמרה גאקידו.

המחקר גם מצא כי אנשים מתחת לגיל 40 אינם נהנים מהיתרונות הבריאותיים שמציעה שתיית כוס יין אדום אחת ביום, כמו הפחתת הסיכון למחלות לב, הפחתת כולסטרול או סוכרת ועוד. אנשים מעל גיל 40 נהנים יותר מהיתרונות הללו.

במחקר ניתוח החוקרים את הרגלי השתיה של אנשים ב-204 מדינות או טריטוריות שונות, ומצאו כי מספר האנשים הצורכים אלכוהול באופן המזיק להם צמח בשנת 2020 עד 1.34 מיליארד בני אדם ברחבי העולם. 77 אחוזים היו גברים, כאשר 60 אחוזים מאלו הצורכים אלכוהול המזיק להם היו בגילאי 15 עד 39.

החוקרים טוענים כי הכמות המזיקה לצעירים מתחת לגיל 40 היא כוס יין של 100 מ"ל, פחית או בקבוק בירה, או כוסית של 30 מ"ל של שתייה בעלת 40 אחוזי אלכוהול.