שוטר מגן באקדח שלוף על הפצוע בעת ניסיון הלינץ'
שוטר מגן באקדח שלוף על הפצוע בעת ניסיון הלינץ'צילום: שלו שלום/TPS

כשנה בלבד לאחר הלינץ' האכזרי שביצעו מספר ערבים ביהודים סמוך לשער האריות בזמן מבצע "שומר החומות", עומד אחד המחבלים בפני ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר.

אפרים שחור, נהג הרכב שנפצע בלינץ', שלח באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו את התנגדותו הנחרצת לשחרורו המוקדם של המחבל.

שחור טען כי מדובר באדם שישוב למעשי טרור כנגד יהודים, וכי שחרור מוקדם שלו מהווה פרס לטרור והשראה למחבלים אחרים ללכת בעקבותיו.

"אני מתנגד נחרצות לשחרורו המוקדם של המחבל. מדובר באויב שכבר בגיל צעיר גילה אנטישמיות מובהקת וניסה לרצוח שלושה יהודים בגלל היותם יהודים במדינת ישראל. המחבל עד עצם היום הזה אינו מכיר במדינת ישראל כריבון ואינו מתנצל בפני הנפגעים. אין ספק שהוא שורש פורה ראש ולענה, והוא ישוב בעתיד לתמוך בטרור נגד יהודים ככל ויתאפשר לו. המעט שבמעט הוא להשאיר אותו בכלא עד יומו האחרון", אמר שחור.

הוא תקף את העמדת המחבל בפני ועדת השחרורים. "ועדת השחרורים חוטאת בעצם הדיון בשחרורו ומצטרפת לבית המשפט שהטיל עליו עונש מגוחך, ולפרקליטות חדלת האישים שלא ערערה על קלות העונש. איך ייתכן שהמחבל הפעיל ביותר בפיגוע לינץ' כה אכזרי ישוחרר כעבור שנה? לסדום היינו? אציין שכבר בשנה החולפת מאז הפיגוע נרגמו במקום האירוע אוטובוסים רבים שנותרו ללא שמשה אחת שלימה, ולפחות שבעה יהודים נפצעו".

"אין ראיה טובה מזו לכך שהענישה שלכם הביאה אפס הרתעה בשטח, ושהמחבל הזה הוא עד עצם היום הזה השראה למחבלים הבאים. הדיון בשחרור מוקדם הוא פרס לטרור. שכחתם את המוסר הפשוט של תורת ישראל שמחבל הוא בן מוות, שאויב צריך להשמיד", כתב שחור.

עו"ד בלייכר הוסיף, "מדובר במחבל שביצע פיגוע לינץ' ומלכתחילה קיבל עונש מקל ביותר, אשר פוגע בהרתעה. כל ניסיון לשחרר את המחבל מוקדם יותר מהווה פרס למחבלים ופגיעה קשה במלחמה בטרור. אנו נמשיך לעקוב ולעשות ככל שביכולתנו כדי להילחם במחבלים ולהגביר את ההרתעה".

נזכיר כי באירוע הותקפו נהג רכב יהודי ונוסעי רכבו באבנים באזור שער האריות. הנהג סטה עם רכבו וכאשר יצא הותקף על ידי מספר ערבים מסביב שניסו לבצע בו לינץ', בעודו מגן על עצמו בידיו החשופות בלבד.

המחבל המדובר לקח חלק עיקרי בנעשה והואשם בעבירות של מעשה טרור, ניסיון חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, יידוי אבנים וכן חבלה במזיד ממניע גזעני. ביהמ"ש המחוזי גזר עליו שנה ושמונה חודשי מאסר, על אף התנגדות הפרקליטות שדרשה 30 חודשי מאסר. כעת הוא צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים לבחינת אפשרות של שחרור מוקדם.

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג הגיב: "מדובר בשרשרת מטורפת של כשלים במערכת המשפט שמעמידה את אזרחי ישראל בסכנה. ראשית העובדה שהפרקליטות דרשה רק 30 חודשי מאסר למחבל המתועב במקום 20 שנה בפנים. שנית בית המשפט המחוזי בירושלים שגזר עונש מביך ועלוב, כאילו מדובר בזריקת מסטיק ולא בניסיון לינץ'. שלישית העובדה המבישה שוועדת השחרורים לא דחתה על הסף את בקשת השחרור. בעוד שאנשי כוחות הביטחון עושים כל שביכולתם להגן על אזרחי ישראל, מערכת המשפט מאבדת עשתונות וגוזרת עונשים מצחיקים שמזמינים את הפרעות הבאות. קיים צורך קיומי לחוקק עונשי מינימום אחרת נמשיך לגלוש לאנרכיה אלימה ומסוכנת''.