עלי חמינאי
עלי חמינאיצילום: רויטרס

כמאל ח'ראזי, יועצו הבכיר של עלי חמינאי המנהיג העליון של איראן, שיגר היום (ראשון) איום מפורש לעבר ישראל כשאמר לרשת אל ג'זירה: "טהרן תגיב בצורה ישירה נגד ישראל, במידה וביטחוננו יימצא תחת איום".

על רקע השיחות עם המעצמות על הסכם גרעין חדש, היועץ הוסיף כי "לעולם לא נישא וניתן לגבי תוכנית הטילים והמדיניות האזורית שלנו''. הוא טען: ''אנו יכולים טכנית לפתח פצצה גרעינית''.

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לביקורו של הנשיא ביידן בישראל, וסיפר כי במהלך הביקור הבהיר לנשיא ולצוותו "שישראל מתנגדת להסכם הגרעין ושומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, מול תוכנית הגרעין האיראנית".

"אמרנו לביידן שאנחנו צריכים שיהיה איום צבאי, אם יהיה הסכם טוב נתמוך בו", סיפר לפיד לשרי הממשלה. באשר לסעודיה אמר לפיד בדיון: "זה לא הסכמי אברהם אבל זה תהליך של נורמליזציה, היה חשוב לנו שהממשל האמריקני לוקח אחריות גם על העניין הזה".

בתוך כך, בפתח דיון הקבינט המדיני-ביטחוני לפיד תלה בחדר דיוני הקבינט את "הצהרת ירושלים בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל". לפיד אמר: "תחילה נתלה את הצהרת ירושלים, במקום המיועד להצהרות היסטוריות. היא מצטרפת לשאר ההצהרות ההיסטוריות שתלויות כאן, בחדר הזה".