לחם
לחםצילום: ISTOCK

ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי קיימו היום (א') דיון בנושא עליית מחיר הלחם האחיד, בלשכת רה"מ, בירושלים.

בפתח הדיון הגדיר ראש הממשלה את מטרת הדיון - עצירה מוחלטת בעליית מחיר הלחם האחיד.

במהלך הדיון הועלו מספר הצעות כלכליות וחקיקתיות, כיצד ניתן להגיע להסכמות. רה"מ לפיד הורה לראש אגף התקציבים במשרד האוצר, לחזור בתוך שלושה ימים לדיון נוסף, עם גיבוש דרך העבודה הטובה ביותר לעצירת העלייה במחיר הלחם האחיד.

בדיון השתתפו שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, שר המשפטים גדעון סער, ראש הסגל דני וסלי, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הכלכלה רון מלכא, החשב הכללי יהלי רוטנברג, ראש אגף תקציבים במשרד האוצר יוגב גורדוס, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד רה"מ אמיר ברקן וגורמי מקצוע נוספים.

שר החקלאות פורר הציע בדיון להגיע להסכם על פי מתווה מדורג כפי שהוא עשה ברפורמה בביצים ובחלב. "על פי המתווה, העליה תהיה מתונה יותר וקטנה יותר ותכלול תהליך של יציאת המוצר לתחרות חופשית והתייעלות. אסור שתהיה עליה בכלל או לכל היותר עליה מאד מתונה", אמר פורר.

מוקדם יותר היום נפגשה שרת הכלכלה ברביבאי עם נציגי המאפיות בניסיון לבחון אפשרויות לסיייע למאפיות, במטרה לבלום את עליית מחירי הלחם. בתוכנית "צבע הכסף" בכאן רשת ב, דווח כי בתום הפגישה אמרו נציגי המאפיות לכאן חדשות כי אינם מעוניינים בשיפוי. "אם המדינה רוצה לשפות, שתשפה את האזרחים באמצעות ביטוח לאומי. זה לא אמור לבוא על חשבוננו".

הנציגים הוסיפו כי הם מעוניינים שעליית מחירי הלחם תיכנס לתוקפה כדי שיקבלו את מה שמגיע להם. "רוצים לקבל תמורה עבור הסחורה שאנו מייצרים", אמרו. "איפה הממשלה הייתה כשמחירי החשמל, הדלק והמים עלו? פתאום על זה התעוררו כי יש בחירות".

עוד קודם לכן הודה ראש הממשלה יאיר לפיד לרשתות השיווק ולמאפיות על שיתוף הפעולה ועל הקפאת העלאת מחירי הלחם. עם זאת בשטח ובמרכולים המחירים כבר התעדכנו.