V22
V22צילום: דוברות

פעיל השמאל יאיא פינק המתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה, פנה למבקר המדינה בדרישה להחיל את חוק מימון מפלגות על מטה "V22" שהקים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ונועד להמריץ מצביעי ימין ביום הבחירות.

פינק כתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי מאחורי היוזמה עומדת קבוצת מתפקדים במפלגת הליכוד בשם "הליכוד שלי – קבוצת ההתיישבות בליכוד", שבראשה עומדים תושבי השומרון יוסי דגן, יעקב וינברג ויוני הישראלי. דגן אף מכהן כראש מועצת שומרון.

פינק טוען כי "פעילות זו מהווה 'פעילות בחירות' כהגדרתה בסעיף 1 לחוק מימון מפלגות. אני סבור גם כי ראוי לייחס פעילות זו במלואה, על כל המשתמע מכך, למפלגת הליכוד – הן ביחס למגבלות על גיוס תרומות והן ביחס למגבלות ההוצאות.

"מסקנה זו נובעת מהגדרת "גוף הקשור לסיעה" בחוק, וזאת הן בהתחשב בזהות מנהליו וחבריו של הגוף החדש, שהינם חברי מפלגת הליכוד ובמטרותיו, להבטיח את בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה".

במכתבו למבקר המדינה מציין פינק כי "גם אם לא תראה בפעילות האמורה כפעילות של 'גוף הקשור לסיעה' הרי שיש לראות בגוף החדש כ'גוף פעיל בחירות' אשר נדרש להירשם טרם תחילת פעילותו וזאת בהתאם להוראות סעיף 10ג(א) לחוק''.

ביום מכתבו כותב פינק: ''אבקש לפעול ללא דיחוי למניעת הפרת החוק על-ידי V22. אקדים תודה למעשה''.

דגן וסוכות
דגן וסוכותצילום: דוברות

כאמור, המטה ענק שמוקם בימים אלו נקרא "V22" והוא נועד להגביר משמעותית את אחוזי ההצבעה בפריפריה ובמעוזי הימין.

את המטה הקימו ראש מועצת שומרון יוסי דגן ועוזרו לשעבר צבי סוכות, העומד כיום בראש תנועת "אמונים", יחד עם יעקב וינברגר ויוני הישראלי העומדים יחד עם דגן בראש "הליכוד שלי - קבוצת ההתיישבות בליכוד", קבוצת המתפקדים הגדולה ביותר בליכוד אחרי קבוצת המתפקדים של התעשייה האווירית.

במטה החדש מתכוונים להסתמך על ניסיונם במערכות הבחירות הקודמות, בהן הוציאו אלפי מתנדבים מהשומרון לערים אשדוד, נתניה, פתח תקוה וראש העין, כדי לדפוק בדלתות של התושבים ולהביא מצביעי ימין לקלפיות. ארבעתם נחושים לבנות הפעם מערך גדול ומסודר הרבה יותר, כדי להביא לניצחון הימין ולגוש של 61 מנדטים.

"הבחירות הללו בידינו ממש, בידי אחוזי ההצבעה", הסביר דגן, "בכל סבבי הבחירות האחרונות נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים בפריפריה ובשכונות שהן מעוזי המחנה הלאומי, והאחוזים הנמוכים הללו הכריעו לרעה את תוצאת הבחירות''.

לטענת דגן רוב העם תומך במחנה הלאומי, "הרוב הגדול בעם הוא לאומי, מסורתי, אוהב את ארץ ישראל ותומך בחיזוק ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון, בחיזוק הפריפריה ובערכי המחנה הלאומי. אבל מדובר במאות אלפי אנשים שנשארו בבית ביום הבחירות או יצאו לטייל וכיום רואים בעיניים כלות איך עמדתם לא באה לידי ביטוי בכנסת ובממשלה.

"בישובי המועצה האזורית שומרון הבאנו בבחירות הקודמות אחוזי הצבעה מהגבוהים ביותר במדינה - ואין שום סיבה שלא יהיה כך גם בכל הערים והשכונות בהן מתגוררים מצביעי הימין בישראל. אני אישית מצביע ליכוד ואפעל לכך שהליכוד יהיה גדול ככל האפשר, ובאותה מידה אנו חייבים לדאוג שכלל מצביעי המחנה הלאומי פשוט ייצאו מהבית להצביע, כדי שנגיע ל-61. 5 דקות של מאמץ יכולות להציל את המדינה מממשלת שמאל ולהביא ממשלה ציונית לאומית וטובה למדינת ישראל. זה רק 5 דקות''.

צבי סוכות סיפר על ההיערכות לבחירות: "הגיע הזמן שגם בימין נדע לעבוד בצורה מאורגנת מבעוד מועד ולעודד את המצביעים בפריפריה לצאת ולהצביע כדי שקולם ישמע. כרגע אנו בשלב התכנון של הפריסה בשטח והכנת האוירה המתאימה כדי שביום הבחירות נצליח להביא את הניצחון".

עוד אמר סוכות: "התייעצנו עם עורכי דין מובילים בתחום ואנחנו לא ננסה לתחמן את החוק כמו שעשו בעבר עמותות בשמאל. הכל יהיה בדיוק לפי הגדרות החוק".

המטה הציב לעצמו כמטרה לפעול בתיאום עם אירגוני ימין חוץ פרלמנטרים נוספים, ויפעל בצורה אסטרטגית על מנת לעודד מצביעים בפריפריה ולהשפיע על תוצאת הבחירות.

"הוצאת אנשים מהמחנה הלאומי להצביע היא המפתח לניצחון", סיכם דגן, "זו החגיגה האמיתית של הדמוקרטיה, הבאת רצון העם לידי ביטוי בקלפי. המטרה שלנו היא להביא ממשלת ימין על מלא שתשמור על יו"ש ועל הנגב ותדאג לצביונה היהודי של מדינת ישראל. אפשר להביא ממשלת ימין, אפשר להביא ריבונות על מלא והסדרה של כל ישובי ההתיישבות הצעירה. זה נשמע כמו חלום, אבל אפשר להביא ממשלה ימנית מלאה ולעשות את זה - אם רק הציבור ייצא מהבית. יחד כולנו נעשה זאת בעזרת השם".

המטה של השומרון להמרצת מצביעי ימין בבחירות הקודמות
המטה של השומרון להמרצת מצביעי ימין בבחירות הקודמותצילום: שומרון