בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

דוברות המשטרה ודובר צה"ל פרסמו הודעה משותפת שבה עדכנו על המאמצים לסיכול המבצע להקמת מאחזים חדשים ביו"ש שמתוכנן מחר (רביעי) בהובלת תנועת ההתיישבות "נחלה".

"בהמשך להודעת הדרג המדיני, צה"ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב. כוחות משימה יעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור'', נמסר.

עוד אמרו בצבא ובמשטרה: "הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק - אינה חוקית ואסורה".

בתנועת נחלה תקפו את הנחיית גנץ למנוע את הקמת המאחזים והזכירו את ההתעלמות שלו מהבנייה הפלסטינית הבלתי חוקית שמשתוללת ברחבי יהודה ושומרון. "בכל יום ויום קמים מאחזים פלסטינים לא חוקיים ולצערנו שר הביטחון וממשלת ישראל עומדים בחיבוק ידיים. לעומת זאת שעם ישראל מתעורר לקיים את חובתו המוסרית להמשך תנופת ההתיישבות בארץ ישראל, מנסים לעצור בעדו''.

עוד אמרו אנשי נחלה: "אנו מצפים משר הביטחון וממשלת ישראל להודיע עוד היום, על שינוי מדיניות ולאפשר לעם ישראל לקיים את חובתו ההיסטורית והנצחית בבניין ארץ ישראל''.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק הגיבה להנחיית שר הביטחון גנץ לבלום את מבצע המאחזים שמתכננת תנועת ההתיישבות נחלה. ''תודה מעומק הלב לצה"ל, למשטרה, למג"ב, ולכל כוחות היבטחון על הצגת-התכלית הנהדרת שהם נותנים לנו היום, בהתגייסות המלאה לסיכול מיזם ההתיישבות של תנועת נחלה - היא בדיוק, אבל בדיוק, ההתגייסות לה אנו מצפים מהם על מנת לסכל את מיזם ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על השטח. אז עכשיו, כשהוכחתם לנו שאתם יכולים - נותר רק לכוון את הכוחות לכיוון הנכון: נגד האויבים שלנו, במקום נגד החלוצים שלנו''.

סטרוק הוסיפה: ''אני קוראת לציבור, ולראשי הציבור, לא להירתע ממפגן-הכח הזה, המופנה בכיוון הלא-נכון, ולא להתקפל בפני הלחצים. הארץ נשארה הרבה הרבה לרשתה, זו נחלת אבותינו, וזכותנו ואף חובתנו ליישב אותה''.