בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסוןצילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ניצל את הנאום האחרון שלו בפני חברי הפרלמנט הבריטי על מנת להעניק "שואו" שהם יזכרו עוד שנים רבות.

לפני שעזב את דוכן הנואמים בחר ג'ונסון להיפרד כאשר הוא מצטט את המשפט המפורסם של ארנולד שוורצנגר מתוך הסרט Terminator 2 ואמר לחברי הפרלמנט "אני רוצה להודות לכולם כאן, ואסטה לה ויסטה, בייבי".

חברי הפרלמנט הודו לג'ונסון במחיאות כפיים סוערות כאשר הוא יצא מהאולם לאחר הנאום. במהלך הנאום טען ג'ונסון כי מרבית המשימות שהציב לעצמו עם כניסתו לתפקיד הושלמו במהלך כהונתו. "מרבית המשימה הושלמה, לעת עתה", אמר ג'ונסון. הוא לא ציין האם בכוונתו להתמודד שוב על התפקיד בעתיד והאם הוא מתכוון לחזור לכס ראש הממשלה.

ג'ונסון גם דחק באזרחים ובחברי הפרלמנט "שלא להקשיב לטוויטר" והזהיר מפני חדשות מזויפות. חברי הפרלמנט הבריטי עלו לדוכן הנואמים והודו לג'ונסון על פעילותו במהלך כהונתו כראש הממשלה, כולל על מאבקו בקורונה והתמיכה באוקראינה במלחמה עם רוסיה.

מי שהעביר ביקורת חריפה על ג'ונסון הוא מנהיג מפלגת הלייבור, קייר סטארמר, שטען כי ג'ונסון הפיץ שקרים ללא אבחנה. בראיון לפודקאסט The Rest is Politics אמר סטארמר על ג'ונסון "הוא שקרן מוחלט, ואני חושב שגילו אותו. בבחירות לרשויות המקומיות הייתה הבנה כללית שהבחור הזה משקר, ואם הוא משקר על ה'פרטיגייט' (הפרשה בגינה נאלץ ג'ונסון להתפטר) הוא בטח משקר על הכל".