משה גפני
משה גפניצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפילוג החרדי ייצא לדרך? עיתון 'משפחה' החרדי יצא הבוקר בכותרת ראשית שבה הוא מדווח על היתכנות ממשית לריצה נפרדת של דגל התורה מאגודת ישראל.

בכותרתו הוא מצטט את ההנהגה הרוחנית של 'דגל התורה' בראשות הרב גרשון אדלשטיין הקוראת לחברי הכנסת של הסיעה "להיערך לריצה נפרדת מאגודת ישראל".

העיתון מתאר כי במוקד הוויכוח עומד ההסכם שנחתם בין דגל התורה לאגודת ישראל ערב הבחירות הקודמות לפיו היחס בין הסיעות הוא 50-50 וחלוקת התפקידים וסדר המקומות יתחלף מידי קדנציה.

בקדנציה הנוכחית נציג דגל התורה הוא שמוקם במקום הראשון ואילו זכות בחירת התפקיד הראשון הוענקה לאיש אגודת ישראל. מאחר והסיעות החרדיות הושארו באופוזיציה לא היתה לכך משמעות בהיבט של התפקידים.

בקדנציה הבאה סדר המיקומים והתפקידים אמור להתחלף כשאיש אגודת ישראל עומד בראש הרשימה ואיש דגל דגל התורה בוחר את התפקיד הראשון.

כעת צפה דרישה בדגל התורה לפתוח את ההסכם ולשנות את יחס שתי הסיעות ל-60-40 בטענה כי בבחירות האחרונות היו הרבה מצביעים שנשארו בבית וחלקם הצביעו לבן גביר - טענה החוזרת על עצמה גם עכשיו.

גורם בכיר ב'דגל התורה' שוחח הבוקר עם ערוץ 7 טוען כי מקור הפרסומים הללו נגועים באינטרסים פנימיים בתוך דגל התורה.

"שים לב מי המפסיד הגדול של כיבוד ההסכם מול אגודת ישראל: ח"כ יצחק פינדרוס, שכעת ימוקם במקום השמיני ברשימה המאוחדת וככל הנראה אף לא ייכנס לכנסת הבאה - אלא אם הסיעות החרדיות ישתלבו בקואליציה ויבוצע הליך 'נורבגי'.

"פינדרוס מנהל קמפיין עצמאי על דעת עצמו ומגייס לשם כך את העיתונות החרדית", אומר הגורם ומחדד: "אפילו ר' גרשון (אדלשטיין), שכועס על המהלך של חסידות בעלזא בכל הנוגע ללימודי ליבה במוסדות, עדיין לא שלם עם מהלך של פיצול אקטיבי והתמודדות עצמאית.

"מדובר בקרב מרפקנות שמטרתו לטלטל את אגודת ישראל שתיאות לפתוח את ההסכם. אינני יודע אם המהלך הזה יצליח. מה שבטוח הוא שלפחות כרגע מדובר בסערה בכוס מים ואין לאף אחד בדגל רצון ללכת למהלך של ריצה עצמאית".