יורדת מהפסגה?
יורדת מהפסגה? צילום: iStock

מנוע החיפוש של גוגל שולט ברשת ללא עוררין כאשר למעלה מ90 אחוזים מהגולשים משתמשים בו מדי יום, אבל ייתכן והדבר עשוי להשתנות בשנים הקרובות. פראבקר רגהבן, סגן נשיא גוגל, סיפר בראיון למגזין פורצ'ן כי מחקר פנימי של החברה מצא כי יחד עם השליטה הבלתי מעורערת של גוגל, נראה שמנוע החיפוש ננטש על ידי הדור הצעיר.

לפי נתוני המחקר, 40 אחוז מהגולשים בגילאי 18 עד 24 (שמכונים דור ה-Z) מעדיפים להשתמש במנוע החיפוש של טיקטוק או אינסטגרם בשביל למצוא מידע ברשת. לדברי רגהבן, צעירים המבקשים לדעת מידע על מסעדות או מקומות בילוי, יעדיפו לשמוע זאת מחוויה אישית שהם ימצאו ברשתות החברתיות ולא למצוא את המקום בגוגל תמונות.

ייתכן והתופעה קשורה לסקרים שנערכו לאחרונה בCivicScience ובמקומות נוספים בו דיווחו צעירים כי הגורם העיקרי עליו הם סומכים בקניות ברשת הם משפיעני רשת ברשתות החברתיות. בסקר נמצא כי צעירים מתחת לגיל 25 האמינו למשפיעני רשת כפול מאשר הדור המבוגר יותר, וכי המשפיענים באינסטגרם נתפסו כאמינים ביותר.

משפיעני רשת- אמינים יותר מגוגל?
משפיעני רשת- אמינים יותר מגוגל? צילום: iStock

באופן אחר, מרואיינים מדור ה-Z שדיברו עם NBC הסבירו כי ההעדפה לטיקטוק ולאינסטגרם נובעת מכך שהם מעדיפים מדיום חזותי עם תמונות וסרטונים על פני טקסט. "זה דבר אחד לקרוא לגבי מה יש לעשות באזור או איך המוצר עובד אבל זה דבר אחר לראות את זה" סיכמה אחת המרואיינות.

מלבד גוגל, רבים מוטרדים מהפופולאריות של טיקטוק לאחר שנמצא כי החברה מעבירה לממשלת סין את כל המידע העצום שהיא צוברת על הגולשים מרחבי העולם. על אף שבמשך שנים טיקטוק הכחישה שהיא מעבירה מידע לממשלת סין, דיווח מאתר BuzzFeed חשף כי החששות להעברת המידע היו מוצדקים. בעקבות הדיווח חברת טיקטוק הודיעה כי היא תעביר את כל המידע שאספה לחברת אורקל האמריקאית, אם כי לא ברור האם הדבר ימנע ממנה גישה למידע בהמשך.