חרדי קורא עיתון
חרדי קורא עיתוןצילום: Corinna Kern/Flash90

הכותרת במגזין של עיתון 'משפחה' כל כך מצמררת, אמיצה וצועקת שהפעם נוותר על הקדמה ונלך ישר לסיקור שערי עיתוני סוף השבוע החרדים.

הנושא הכי נפיץ בתקופה האחרונה - כבכל שנה בתאריך זה במגזר החרדי: הישארות מאות בנות ספרדיות בבית לאחר שלא שובצו בסמינרים לשנת הלימודים הקרובה.

האשמה נופלת ומופנת כלפי סמינרים אשכנזיים שלא מקבלים את אותן בנות למרות המכסה שכל סמינר מחוייב לעמוד בה.

מספיק להביט בשער של מגזין 'משפחה' כדי לקבל צמרמורת. "בשם השם הפכנו לסמל של גזענות", צועקת הכותרת.

בעיתון מסוקר הנושא על ידי ראיונות עם מנהלות, רשמים וחברי כנסת חרדים שמדברים בגילוי לב על התופעה וקוראים: "להסיר את החרפה".

כאשר שאלתי מנהל סמינר גדול מאוד במגזר החרדי על התופעה, הוא השיב: "בכל שנה ח"כים רוכבים על הסיפורים האלו בטענה לגזענות. אבל האמת, עשרות בנות מהקהילות שלנו לא מתקבלות כי פשוט אין מקום, ההרשמה נסגרת לפני שהיא נפתחת. שיפסיקו לקשקש ויתחילו לדאוג למצביעים שלהם. אין פה גזענות ואפליה".

במגזין 'בקהילה' מסכמים "עשור של געגועים" למרן גדול הדור הפוסק הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל שהשבוע ימלאו עשר שנים לפטירתו.

הנושא חשוב לא פחות מבעיות הקבלה לסמינרים. בזמן שבציבור החרדי מתרבים הדיבורים על פיצולים ומחלוקות, טוב להיזכר בדמותו של הרב אלישיב שהצליחה לאחד בין כלל המגזרים והחוגים.

אפרופו איחוד בין המגזרים והחוגים, מוסף החדשות של 'משפחה' עם כותרת ראשית וגדולה בה מובאים דבריהם של ההנהגה הליטאית: "יש להיערך לריצה עצמאית". כאשר הסיבה היא רוב ל'דגל התורה' ודרישה לשינוי המיקומים ברשימה.

מוסף החדשות של 'בקהילה' שם את הפוליטיקה בכותרות צדדיות ובחר לעסוק בנושא שמדבר לכל כיס בכל מגזר: "מלחמת הלחם". הכתבה עוסקת ביוקר המחיה כולל בדיקה האם הדבר ישפיע על המכירות השכונתיות באזורים החרדים.