דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

מתקפה חסרת תקדים של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נגד מי ששימש כסגנו, מייק פנס.

בהצהרה פומבית שפרסם, כולל בחשבון הרשת החברתית שלו Truth Social, מאשים טראמפ את פנס בכך שסירובו לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות אפשרו את פלישתה של רוסיה לאוקראינה, לעליית האינפלציה, והנסיגה הלא מוצלחת של צבא ארה"ב מאפגניסטן. "פנס אמר לי ולכל השאר כי אין שום דבר שהוא יכול לעשות בקשר לספירת הקולות האלקטורים. זה היה חרוט באבן", כתב טראמפ.

לאחר מכן הוסיף כי "כל מה שהצעתי שפנס יעשה כאשר הוא ניהל את ישיבת הקונגרס בתאריך 6 בינואר שאישרה את זכייתו של ביידן, היה לשלוח את התוצאות בחזרה למדינות , שם הם היו נתונים לחידושים ותיקונים אפשריים בהתבסס על הונאה ואי סדרים בקנה מידה גדול.

העובדה כי פנס סירב לעשות זאת היתה אירוע ששינה את הבחירות". ואז החל טראמפ למנות את הדברים שנגרמו לדעתו כתוצאה מסירובו של פנס לבטל את תוצאות הבחירות, ומה היה קורה במידה וטראמפ היה עדיין בבית הלבן כיום.

"לא היתה לנו אינפלציה, היה בנזין זול, היינו שולטים באנרגיה, לא היתה מלחמה או מוות בקנה מידה גדול בין רוסיה ואוקראינה והסכסוך הזה לעולם לא היה קורה, היינו עוזבים את אפגניסטן באותו לוח זמנים אבל בכבוד ועוצמה. היינו שומרים על בסיסים צבאיים, לא היו לנו חיילים מתים, היינו מוציאים את את כל בני הערובה האמריקאים, ולא היינו נותנים לטליבאן ציוד צבאי מדרגה ראשונה בשווי 85 מיליארד דולר. איזה הבדל זה היה עושה אם בית המחוקקים שלנו היה מעניק עוד מבט בבדיקת ההונאה, ההתעללות ואי הסדרים שנמצאו. המדינה שלנו היתה אחרת לחלוטין", כתב טראמפ.

בחודשים האחרונים פורסמו דיווחים על מתיחות ואף נתק מוחלט בין טראמפ ופנס, שאישרו כי היחסים ביניהם התקררו. על פי השמועות פנס אף שוקל להתמודד בבחירות לנשיאות בשנת 2024, כאשר יתכן והוא יתמודד מול טראמפ על תפקיד מועמד המפלגה הרפובליקנית.