שוטרים בטמרה
שוטרים בטמרהצילום: Gil Eliyahu/Flash90

בסוף השבוע נחתם הסכם בין המשרד לביטחון הפנים, משרד האוצר ומשטרת ישראל, למתן מענק שנתי לשוטרים, בסכום של כ-34 מיליון ש"ח.

המענק יינתן לקרוב ל-4,200 שוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים שוחקים וקשים, כגון תחנות המשטרה בחברה הערבית, באזור אגן העיר העתיקה בירושלים (בפרט ביחידת המקומות הקדושים), אופנוענים (תנועה, סיור ויס"מ), חוקרים ומוקדנים במוקד 100.

המענקים ישמשו כלי לשימור ותיגמול שוטרים מצטיינים באוכלוסיות שיוגדרו זכאיות, מתוך מטרה לאפשר למשטרת ישראל לנהל את המשאב האנושי באופן מיטבי, בדגש על מערכים שנמצאים בקשר ישיר עם האזרח ונותנים מענה ראשוני לקריאות. זאת לצד שימור שוטרים בתפקידים ומקומות אשר השירות בהם מציב קושי מיוחד לגייס ולשמור על המשכיות.

מדובר במענקים שינועו בסכומים של בין 2,500 שקלים ל-12,000 שקלים בשנה, זאת בהתאם לוותק ולאופי התפקיד.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על ההסכם: "השוטרות והשוטרים שלנו הם אבן יסוד בשלטון החוק, בביטחון הלאומי שלנו ובהגנה על כולנו, ולשם כך אף מסכנים לא אחת את חייהם. הם ראויים להוקרת התודה שלנו, אבל גם לתיגמול הולם על המחיר האישי שהם משלמים. אני מברך את השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שר האוצר אביגדור ליברמן והמפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, על עבודה קשה ומאומצת שבסופה הצליחו להגיע להסכם. נמשיך לפעול לשיפור התנאים במשטרת ישראל".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אני שמח שההסכם נחתם והמענקים יועברו כבר בקרוב לשוטרים ולשוטרות, שמשרתים בתפקידים שוחקים וקשים מאוד. הם ראויים להוקרה הזו. נמשיך לפעול לשיפור תנאי השוטרים והשוטרות, שניצבים בחזית המאבק בטרור ובפשיעה".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "עבודתם של השוטרים והשוטרות במדינת ישראל ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים ובתקציבים. מתן המענקים בגובה אלפי שקלים יוסיף למוטיבציה של כוחות המשטרה, ויעודד מצוינות בארגון".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "הסכם המענקים שנחתם הוא עדות חשובה להערכה ולהוקרה שזוכים לה משטרת ישראל ושוטריה, בפעילותם הנחושה למען ביטחון אזרחי ישראל. אלו שהתגייסו להגן ולשרת לא עשו זאת ממניעים כלכליים, אך יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה. נמשיך לפעול למען שיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל, כי זו חובתנו כפיקוד המשטרה כלפיהם וכלפי בני משפחתם".