חיל הים
חיל היםצילום: דובר צה"ל

לוחמי זרוע הים סיכלו לפנות בוקר (ראשון) הברחת נשק ממצרים לרצועת עזה דרך הים.

במהלך הלילה, כלי שיט פלסטיני יצא ממצרים לכיוון רצועת עזה והגיע לשטח האסור לכניסה לדיג בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות והנחיות זרוע הים.

לוחמי זרוע הים ירו מספינה צה''לית והטביעו את הסירה הפלסטינית, שהמבריחים שהיו עליה שחו לחופי עזה. אין נפגעים בקרב כוחותינו. בצה''ל העריכו שהסירה נשאה תחמושת וטילי נ"ט שהוטבעו עמה, והיו מיועדים לחמאס.

דובר צה"ל מסר כי "במהלך הלילה, כלי שיט פלסטיני יצא ממצרים לכיוון רצועת עזה וחרג לשטח האסור לכניסה לדיג בדרום הרצועה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות והנחיות זרוע הים. לוחמי זרוע הים כרזו לעברו, ומשלא נענה לקריאות, הלוחמים ביצעו ירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. החשודים שהיו על כלי השיט שחו לחופי הרצועה. על הסירה נמצא ציוד שיועד לארגון הטרור חמאס".

בתוך כך, במהלך מבצע לילי ללכידת מבוקשים שחשודים בטרור בעיר שכם, התפתחו חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו על שני חמושים פלסטינים שנהרגו. בצה"ל מעריכים שהיו ארבעה הרוגים לפחות. בנוסף דיווחו הפלסטינים על תשעה פצועים.

הפעילות התמקדה במעצר מחבלים שהיו אחראיים על סדרה של פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון ולעבר קבר יוסף בשכם. לפי הדיווח בחדשות 12 החמושים זיהו את לוחמי הימ"מ המסוערבים מגיעים במשאית לבנה - ובתוך "קן הצרעות" החלו חילופי אש בין לוחמי הימ"מ ולוחמי סיירת גבעתי, שכיתרו את המקום ומנעו כניסת חמושים נוספים, לבין מחבלים חמושים.

הכוחות שפעלו במקום נכנסו לקסבה של שכם כדי להגיע לדירת המסתור שבה היו המבוקשים. אחד מהם הוא איברהים נבולסי, חבר החוליה שביצעה פיגועי ירי וחוסלה לפני 4 חודשים לאור יום. לאחר קרב היריות, נכנסו הלוחמים אל הבית ואיתרו במהלך הסריקות אמצעי לחימה רבים, נשקים ומטעני חבלה.

נבולסי היה היחידי שנמלט ביום שבו חוסלה החוליה לפני 4 חודשים, וכוחות הביטחון לא הצליחו להגיע אליו. בדירה שכותרה על ידי הכוחות, התפתחו חילופי אש בין הלוחמים לבין המבוקשים. חמושים נוספים הגיעו לסייע, וכוחות הביטחון ביצעו ירי של טילי כתף על הבית. דיווחים פלסטינים טענו בסיום האירוע כי ארבעה מחבלים נהרגו. חברי החוליה לא נעצרו וההערכה היא שכולם נהרגו.