מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הכריז על מצב חירום בחלקים מהמדינה לאחר ששריפת ענק המשתוללת בימים האחרונים הביאה לפינוי אלפי תושבים מבתיהם, ומאיימת לכלות חלקים מהפארק הלאומי יוסמיטי.

השריפה פרצה ביום שישי בערב והחלה להתפשט במהירות לחלקים אחרים בקליפורניה, כאשר מאות כבאים, בסיוע מסוקים, מטוסים, דחפורים וכלים אחרים נאבקים מאז בניסיון לעצור את התפשטות הלהבות.

מעל 6000 בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם, ועשרות בתים נשרפו. אלפי תושבים נותרו ללא חשמל עקב השריפה.

"התנהגות נפיצה של האש מאתגרת את הכבאים. האש נעה במהירות. אלו תנאי שריפה חריגים במיוחד", נמסר ממחלקת הכיבוי של קליפורניה.

מצב החירום עליו הכריז ניוסום יאפשר לרשויות המקומיות לקבל סיוע פדרלי בניסיון להתמודד עם נזקי השריפה ולעצור את התפשטות האש.

כעת חוששות הרשויות הקליפורניה כי האש תגיע בשעות הקרובות אל הפארק הלאומי יוסמיטי, הנחשב לאתר תיירות פופולרי. מדי שנה סובלת קליפורניה ממספר שריפות ענק, והחשש בקרב הרשויות המקומיות הוא כי השריפה הנוכחית מבשרת שחורות לקראת עונה קשה של שריפות ענק שתפקוד את המדינה.

גורמים רשמיים הזהירו כי השילוב של מזג אוויר חם במיוחד, בצורת וצמחיה רבה עלולים לגרום לשריפות קטלניות שיכלו שטחים נרחבים בקליפורניה בחודשי הקיץ. מזג האוויר בארה"ב הפל לחם במיוחד בימים האחרונים, והביא חלק מהמדינות להכריז על אזהרת מזג אוויר קיצונית עקב טמפרטורות גבוהות במיוחד הצפויות במדינות רבות.

במחוז מריפוסה, בו משתוללת השריפה בקליפורניה, נרשמו בימים האחרונים 35 מעלות, מה שמקשה על הכבאים לעצור את התפשטות האש