מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת מנסור עבאס, העומד בראש הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ), מסביר בפוסט בפייסבוק את האסטרטגיה הפוליטית של רע"מ וחלוקת התפקידים בינה לבין התנועה האסלאמית אותה מייצגת רע"מ בכנסת.

עבאס ציין, כי רע"מ הגדירה את תפקידה ואת יעדיה בכנסת היא פועלת ליישם באמצעות תוכנית עבודה מציאותית וברורה שמטרתה לשפר את חייהם של הערבים בישראל.

לדברי עבאס, המשמש גם ראש הזרוע המדינית של התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, רע"מ הינה מרכיב אחד בפעילות העניפה של התנועה האסלאמי, ולא ראוי לשפוט את פועלה מבלי להתבונן אל התמונה השלמה, ובכלל זה הפעילות של העמותות השונות המופעלות ע"י התנועה האסלאמית.

"רע"מ הגדירה את תפקידה, והיא עוסקת בתפקיד זה בצורה ריאלית ורציונלית, כדי שנהיה מודעים תחילה למציאות הפוליטית בישראל, ואין לנו כערבים אפשרויות לממשלות אידאליות או מצוינות, אלא הבחירות שלנו מוגבלות בין רע לגרוע, וזה מה שגורם לנו לא לשאוף ולא לפעול להפלת ממשלות או לשנות את המנטליות והלך הרוח של היהודים", כתב עבאס.

בהקשר זה עבאס הוסיף: "אנחנו מנסים לחיות בדו קיום ולהשפיע על כל ממשלה כדי ליישם את תוכנית הפעולה שלנו ככל האפשר על מנת לשפר את חיי החברה (הערבית) שלנו".

עבאס ציין, כי אנשי רע"מ "אינם מציגים את עצמם כגיבורים לאומיים שתפקידם לשחרר את העמים באמצעות הכנסת", והם "נמנעים מרטוריקה קולנית ופופוליסטית", אשר "מרחיקה את הערבים מתחומי השפעה, בדיוק כפי שהימין הקיצוני רוצה, וגם מגבירה את המתח והגזענות כלפי החברה שלנו".