מהישיבה להוראה
מהישיבה להוראהצילום: מכללת הרצוג

ענר לשם, בוגר ישיבת ירוחם, מנהל הישיבה התיכונית ברשת אמי"ת 'בלבב שלם' בירוחם, ישיבה המשלבת תורה עם עשייה פריפריאלית, מספר לערוץ שבע ואומר:

"אחרי עשור של לימודים בישיבת ההסדר בירוחם, הגעתי לישיבה התיכונית שצמודה פיזית לישיבת ההסדר ונולדה רעיונית מתוכה כמקום שבו לומדים וחולמים ומעבר ללימוד התורה חושבים איך לעשות איתה טוב לעם ישראל. הצטרפתי אליה אחרי סיום תואר ראשון ותעודת הוראה במכללת הרצוג, לימדתי בתיכונית כר"מ ומורה לגמרא ואזרחות ואחרי שלוש שנים הגעתי לתפקיד הניהול".

"ישיבת ההסדר בירוחם עובדת בשיתוף פעולה עם מכללת הרצוג. הישיבה חינכה אותנו לגדלות ומצוינות בתורה אבל גם לעשיית חסד ומעורבות לעם ישראל. הערכים של חסד ונתינה יחד עם מצוינות ותורה חברו לאותם ערכים במטרה להשתפשף במערכת החינוך בירוחם".

תלמידי מכללת הרצוג
תלמידי מכללת הרצוגצילום: מכללת הרצוג

הראל בז'ה, בוגר ישיבת מעלות, גם הוא בוגר תכונית בני הישיבות במכללת הרצוג, מחלק כיום את סדר יומו באופן של לימוד קבוע בישיבה מדי יום מהצהרים, אך בבקרים הוא משלב בין משרה כמורה בבית הספר היסודי ממ"ד במעלות לבין היותו ר"מ במשך שלושה ימים בשבוע בישיבה התיכונית החדשה בעכו 'מעלה אלישע'.

"אם אנחנו רוצים מערכת חינוך טובה ומאמינים במה שאנשים סופגים בבית המדרש יש ערך לשילוב בין הלימוד בישיבה לנתינה ולחינוך מחוץ לישיבה" אומר הראל . מכללת הרצוג עזרה פעמיים. כי היא לא חייבה אותי להתנתק מהישיבה, ואפשרה לימודים אקדמיים במקביל.

היה לך טבעי לבחור בחינוך?

"הכלים של הרצוג מאוד תרמו ליכולת ההשפעה בהוראה, וכן ללימוד בבית המדרש. הכלי של הרצוג מחויב לדיוק אקדמאי וזה דרש מאיתנו לשים לב שאנחנו בכיוון הנכון. למדתי גם את התורה עצמה באופן מעמיק יותר"

מעוניין לתרום למשבר החינוך? רואה את עצמך מתאים להוראה?

מכללת הרצוג פותחת בפני בחורי הישיבות 2 מסלולים:

מסלול ראשון המשלב לימודי קודש וחול: הלימודים מתקיימים בימי ראשון בקמפוס באלון שבות בגוש עציון, בוגרי המסלול מסיימים עם הכשרה בהוראת במקצוע קודש והוראת מקצוע נוסף ממבחר רחב של החוגים הקיימים במכללה, לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן.

מסלול שני המתמקד בלימודי קודש ומתקיים בימי שישי בקמפוס בהיכל שלמה בירושלים, לפרטים נוספים ולהרשמה לחצו כאן