תיק מנהלים
תיק מנהליםצילום: freepik

התיק עימו אנו הולכים מדי יום למקום העבודה או ללימודים משפיע עלינו באופן משמעותי יותר ממה שרובנו מודעים אליו. לא מדובר כמובן רק בנוחות או יעילות, אלא בשמירה על בריאות הגב והגוף שלנו ובהשפעה משמעותית על ההרגשה הפיזית היומיומית שלנו. לכן בחירה נבונה של תיק לעבודה ו/או ללימודים היא חשובה ביותר. כיצד לבחור ובאילו פרמטרים עלינו להתחשב?

בבואנו לבחור תיק לעבודה וללימודים, בין אם מדובר בתיק מנהלים, תיק מחשב או פשוט תיק גב לגבר או לאישה – מה חשוב ביותר לקחת בחשבון ועל פי מה לבחור?

תיק ייעודי לצרכים שלנו

בתור התחלה, מומלץ לחפש מראש אחר תיק בקטגוריה התואמת את הצרכים שלנו, תיק ייעודי בדיוק עבור השימושים הרלבנטיים עבורנו. דוגמה טובה לכך היא עובדים בדרגים ניהוליים שונים, המעוניינים בתיק אשר יתאים לצרכים היומיומיים שלהם וגם ישדר מראה מסוים. תיק מנהלים, אשר מוגדר מראש ככזה, הוא תיק המיועד לרוב לנשיאה (ולא תיק גב) וכולל תאים מיוחדים לאחסון מסמכים (וכיום גם לאחסון מחשב נייד), ומעוצב לרוב בצורה המשדרת מיד כי זהו תיק מנהלים, והאדם הנושא אותו מחזיק במשרה "רצינית" כלשהי. במיוחד כאשר מנהלים עובדים וכד', גם הנראות היא חשובה ביותר ומהווה שיקול לכל דבר ועניין.

באופן דומה, במידה ואנו סטודנטים וזקוקים לתיק שיהיה לנו נוח לסחוב על הגב מדי יום ושנוכל לקחת בו בנוחות את המחשב הנייד, קיימים תיקים ייעודיים המעוצבים במיוחד עבור מטרות אלו.

תיק גב לנשים

נשים קונות לרוב יותר תיקים מגברים (כמו גם בגדים ואביזרים באופן כללי...), ורבות מהן מחפשות אחר תיק גב ייעודי ונוח. בהתאמה, ניתן למצוא כיום בקטגוריה של תיקי גב לנשים מבחר רחב ועשיר של תיקים אשר מבחינה אסתטית מעוצבים עבור נשים, ומושם עליהם גם דגש אורטופדי – הכתפיות רחבות ונוחות לנשיאה לאורך שעות מדי יום, החלק האחורי של התיק עשוי להיות קשיח וכזה המספק תמיכה לגב וכו'. כמו כן, ניתן למצוא בקטגוריה זו אפשרויות רבות עבור תיק גב לנשים אשר מותאם במיוחד למחשב נייד בגודל מסוים. הדגמים מחולקים על פי גודל המסך של המחשב הנייד, וכוללים תא ייעודי המגן ושומר על המחשב בצורה מושלמת (במיוחד אם רכשנו את התיק המתאים עבור גודל המחשב שברשותנו).

תיקים לגברים

גם בקטגוריה של תיקים לגברים לא חסרות אפשרויות שונות, כאשר כאן הדבר הראשון שכדאי להחליט הוא סוג התיק בו אנו מעוניינים – תיק גב לגבר, תיק למסמכים (דומה יותר לתיק מנהלים), תיק צד (עם רצועה המיועדת לנשיאה על הכתף) וכיוצ"ב.

לאחר שהחלטנו בנוגע לסוג התיק המתאים לנו ביותר, כדאי גם כן להתחשב בגודל המחשב שאנחנו לוקחים עימנו מדי יום, במידה וזהו אכן המצב. קיימים תיקים ייעודיים לגבר מעור או חומר דמוי עור אשר מותאמים לגדלים ספציפיים של לפטופים, כמו גם לנשיאה של טאבלט בלבד. מומלץ לבחון את מגוון האפשרויות בקטגוריה זו עד שתמצאו תיק שנראה ומרגיש "נכון" עבורכם.