לוחמי צה"ל
לוחמי צה"לצילום: דובר צה"ל

ד"ר עיסאם שאוור המזוהה עם חמאס צופה המשך ואף הסלמה של פעולות הטרור ברחבי איו"ש שיביאו בסופו של דבר לידי פינוי ההתנחלויות.

במאמר דיעה בעיתון הרשמי של חמאס "פלסטין" (שני) שכותרתו "הגדה מתקוממת מחדש" ציין שאוור, כי לאחר תקופה של רגיעה חוזרות פעולות המאבק הפלסטיני נגד ישראל, והן כוללות ירי לעבר עמדות צבאיות, פיגועי אבנים, בקבוקי תבערה, דקירה, דריסה ופיגועי ירי בתוך שטח ישראל.

"כל תוכניותיה של ישראל, בשיתוף פעולה עם ארה"ב, מה שנקרא הקהילה הבינלאומית וגורמים ערביים, לא הצליחו לחסל את ההתנגדות בגדה המערבית ובעזה בתואנה של לחימה ב'טרור'", כתב שאוור.

לדבריו, "ההתנגדות ברצועת עזה הפכה מחוץ לחישובי החיסול (ע"י ישראל), ואין כוח המסוגל לפרק את ההתנגדות בעזה או אפילו לעצור את התפתחותה, והגדה המערבית צועדת באותו כיוון".

שאוור סיכם את מסקנותיו מתמונת המצב הקיימת: "לכן אני אומר שמתן חימוש רב יותר למתנחלים ואף הגדלת מספרם ומספר ההתנחלויות בגדה המערבית לא יבססו את נוכחותם בירושלים או בגדה המערבית, ואם פעולות ההתנגדות יסלימו בגדה המערבית וזהו מה שצפוי, נראה את ההתנחלויות ריקות מיושביהן כפי שהיה בעבר, כאשר עשרות התנחלויות פונו מכל התושבים".

הוא הדגיש, כי "זה יהיה הסוף הבלתי נמנע של ההתנחלויות והכיבוש הישראלי על כל סנטימטר של פלסטין".