אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, מתייחס בראיון לערוץ 7 לעולה מדבריו החמורים של סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, אודות הפרשה הקשה בה נהרג בנו.

"הוא אומר בתוך כל הזיהום שמסביב האמת די ברורה. אנחנו די יודעים מה המציאות שהייתה בזירה", אומר אברהם. "לדאבון ליבנו ביום שבישרו לנו, עוד לפני שהספקנו לקבור את אהוביה הגיעו אלינו הרבה דמויות שהיו בזירה עצמה ואמרו לנו בדיוק מה קרה ומה היה די ברור בשטח, והוא רק עוזר להבין את זה ולראות איך טייחו את המציאות שאנחנו מכירים אותה".

"כבר שנה ושמונה חודשים אנחנו אומרים שלט מדובר בקצין שהחליט לטייח נקודה קטנה ולהסתיר מצלמות. זה טיפס מעלה מעלה למפקדים ועד לראשת מח"ש שמשחררת שוטרים מחקירה. הם הגיעו בעיכוב של שבע שעות לחקירה והיה להם המון זמן לתאם גרסאות. אם הם הגיעו למח"ש אז היא משחררת אותם? זה מגיע לדרג הכי גבוה, עד למנדלבליט שלוקח את גרסת השוטרים ומסכם אותה הלכה למעשה ואומר שזה אפילו לא צריך להגיע לבית משפט. התיק סגור. זו הזעקה שאנחנו זועקים כבר זמן רב".

אברהם סנדק מדגיש את חשיבות החידוש בכך ש"דמות מתוך המערכת קמה מתוך המערכת וזועקת על הרבה תחומים, על העוול שנעשה במקרה של אהוביה הוא זעק כבר שלושה או ארבעה ימים אחרי הרצח. הוא כתב מכתב נוסף שבועיים אחרי. זה לא חידוש. מה שחדש הוא שבכיר מאוד חושף שרשרת של אירועים, וזה פוגע כחץ בעצמותנו ובעצמות כל עם ישראל שממש מזדעזע".

"חזרנו לכא אחרי אלפיים שנות גלות כדי להקים מדינה עם ציפיות ושאיפות שיש לנו ממנה וזה מה שיש לנו כרגע? אנחנו מתקוממים ורוצים שינוי גדול. אנחנו רוצים מדינה שתהיה תואמת את האופי והמהות שלנו ולא לראות מחדלים שאנחנו רוצים להשיל אותם מעלינו", אומר אברהם.

"אהוביה שלנו היה נשמה מאוד גדולה וזכה בחייו ובמותו להביא תיקון מאוד משמעותי לעם שיראל. הסוגיה היא לא ימין ושמאל. כשאנחנו מתייצבים מול האידיאל שאנחנו רוצים לגלות כאן בארץ ישראל, זה מעבר לשאלת ימין ושמאל. אנחנו שואפים לממלכת כהנים וגוי קדוש. אהוביה היה הולך ברחוב מתוך ביטחון 'אני נער גאולה', אני רוצה בית מקדש אני רוצה תחזור הנבואה ושיחזור הסנהדרין. כך הוא היה הולך ומשדר את זה, והתיקון שהולך וקורה כאן כרגע כולנו תפילה שהוא ימשיך והוא עמוק הרבה יותר מימין ושמאל".

"אהוביה זוכה דרך הסיפור שלנו לעורר את עם ישראל ליצור את עצמו ואת חייו מחדש וגם להשיב את האהבה הפשוטה והמתוקה לארץ ישראל, כמו שראינו את מסעות הרבנים לגבעות. הם פתאום ראו שיש כאן אהבה פשוטה ומתוקה לארץ ישראל, ולא כל הסטיגמה שיצרו. אלה דברים שאהוביה במותו ובחייו הביא לעולם".

משפחת סנדק, אומר אברהם, ממשיכה בדרישתה הפשוטה לוועדת חקירה. "מתברר שאין מישהו במערכת שאפשר לתת בו אמון ולכן אנחנו דורשים וועדת חקירה חיצונית. חשוב לי להגיד שהתיקון מתחיל בכל אחד ואחד מאיתנו. לא חזרנו לארץ ישראל אחרי אלפיים שנות גלות כדי להיות דתיים לאומיים. לא זו המטרה הסופית. אנחנו כאן כדי להקים ממלכת כהנים וגוי קדוש ובשביל זה אנחנו צריכים להצמיח את עצמנו לדרגה יותר גבוה יותר ועד שזה לא יקרה נראה עוולות וטיוחים כי כשעם ישראל לא בגובה האמיתי שלו, הכי גבוה ללא אמצע, יש נפילות קשות וכואבות. זה המשימה של כל אחד מאיתנו. לא לשבת על הספה ולצפות בי אלא לעשות מהפכה בחיים. הקריאה שלנו היא קריאה של חיים ולא קריאה פופוליסטית תקשורתית".