ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: אדם שולץ, דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החלים מהקורונה וחוזר לעבודה. לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה ביום חמישי האחרון, הודיע רופאו האישי של ביידן, קווין אוקונור, כי הנשיא עבר שתי בדיקות שליליות ביומיים האחרונים ויוכל לסיים את תקופת הבידוד שלו.

לאורך חמישה ימי המחלה טופל ביידן בתרופה Paxlovid המשמשת להפחתת חומרת תסמיני המחלה. "התסמינים שלו השתפרו בהתמדה, והם נעלמו כמעט לחלוטין. הנשיא גם אינו סובל מחום", סיפר אוקונור לכלי התקשורת בארה"ב.

לאורך ימי המחלה המשיך הנשיא ביידן לעבוד ממעונו הרשמי בבית הלבן, ולאחר שהתברר כי הוא שלילי לנגיף הוא נשא נאום בבית הלבן בו סיפר על מצבו והדגיש את החשיבות של הטיפולים החדשים לקורונה עבור אלו שנדבקו בנגיף.

"התסמינים שלי היו קלים, ההחלמה שלי הייתה מהירה ואני מרגיש מצוין. מה ששונה כעת היא היכולת שלנו להגן על עצמנו מפני מחלות קשות כתוצאה מקורונה. למעשה, זה היום שונה בתכלית ממה שהיה רק לפני שנה. הקורונה לא נעלמה, אבל אפילו עם מספר המקרים שמטפס במדינה הזו, מקרי המוות כתוצאה מקורונה יורדים בכמעט 90 אחוזים מאז כניסתי לתפקיד", אמר ביידן.

לאחר מכן הוא צייץ תמונה של בדיקת קורונה שלילית וכתב"בחזרה לחדר הסגלגל. תודה לרופא על הטיפול הטוב, ולכולכם על התמיכה". רופאו של ביידן אמר כי הנשיא ימשיך בימים הקרובים לעטות מסכת הגנה על מנת להגן על צוות העובדים בבית הלבן מפני הידבקות אפשרית. ביידן מחוסן באופן מלא ואף קיבל שתי זריקות דחף, בחודשים ספטמבר ומרץ האחרונים.