אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן אומר הבוקר (חמישי) כי מחיר הדלק צפוי לרדת בתחילת החודש הקרוב לפחות בשקל ורבע לליטר בנזין. על ההתייקרות בתעריף החשמל אמר שר האוצר כי היא מתונה יחסית.

בריאיון לעקיבא נוביק ורינה מצליח בכאן רשת ב אמר ליברמן "האינפלציה בארצות הברית כפולה מפה. העלאת החשמל הייתה אמורה להיות 16%. מה לעשות שמחיר הפחם קפץ ב-170%? ביטלנו את מס הבלו עליו. לא הסקפנו להעביר את כל התחנות לגז. זה מקשה על הורדת המחיר. אנחנו מנסים לפצות את האזרחים בהגדלת ההכנסה הפנויה".

"להערכתי, מחיר הדלק יירד לפחות ב-1.25 שקלים. העלאת החשמל הייתה אמורה להיות 16%. מה לעשות, מחיר הפחם קפץ ב-170%. ביטלנו את מס הבלו עליו. לא הספקנו להעביר את כל התחנות לגז. זה מקשה על הורדת המחיר. מנסים לפצות את האזרחים בהגדלת ההכנסה הפנויה".

באשר למשא ומתן עם הסתדרות המורים אמר ליברמן כי רוב מוחץ של המורים והמנהלים תומך בהצעת משרדו לשיפור שכר המורים. הוא קרא להסתדרות המורים לחזור למשא ומתן ענייני, והדגיש כי הצעת האוצר היא הטובה ביותר שאפשר להציע.

היום צפויה פגישה נוספת בין הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. "שאשא ביטון שרה מצוינת. משרד החינוך קובע את התכנים, מי שמנהל את המו"מ על השכר זה האוצר. יש הצעה אחת, נדיבה. רוב מוחץ של המורים והמנהלים תומכים בה. המו"מ קצת סוטה לפסים של אמביציות. הנהגת הסתדרות המורים חייבת להתכנס למו"מ ענייני", כך ליברמן.

על הקמת מפלגת הרוח הציונית אמר ליברמן כי "שקד והנדל היו שרים מצוינים, בלי ציניות. מאחל הצלחה לשניהם. לא נשב עם נתניהו, דרעי וגפני. מהות קיום החרדים היא לסחוט מפלגות. ברגע שנתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים - סביר שבליכוד יגידו לו לפנות מקום. לא יהיו בחירות שישיות".