מוסך
מוסךצילום: FREEPIK

הרכב הוא מבצרו של אנשים רבים שהרבה מהיום שלהם מבלים בתוכו. הם דואגים לניקיונו בשגרה ופעמים רבות בטוחים שאם הרכב נקי והוא עובר טיפול במוסך פעם בשנה, אז רכיבי הרכב ישמרו לאורך זמן. אפשר לומר שגם הטיפול השנתי וגם הניקיון בהחלט יתרמו, אך יש עוד מספר דברים שחשוב לבצע על מנת לדאוג לרכב שלכם בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן.

לדעת שיש עוד טיפולים שניתן לבצע מעבר לטיפול השנתי

אם אתם מבצעים טיפול שנתי לרכב זה מצוין, אך חשוב לדעת שיש גם טיפולים קטנים וטיפולים עונתיים שמאוד רלוונטיים ומאוד תורמים לרכב שלכם. כך לדוגמא, בטיפולים קטנים שאותם ראוי לבצע אחת לחודשיים, יחליפו לכם במוסך שמים ונוזלים שהינם חשובים לתקינות הרכיבים המכאניים של הרכב. בנוסף, כל עונה מביאה עמה דברים חשובים שיש לתקן ולשים לב אליהם. אם נסתכל על עונת החורף, לנסוע בחורף כאשר גשום וכאשר הכל אפרורי זה מסוכן. תקינות גלגלים תמנע החלקה, תקינות אורות תמנע תאונה ותקינות מגבים יעזרו בגשם כבד.

לבדוק שמן מים לפני כל נסיעה

לבדוק שמן מים זה אחד הדברים החשובים ביותר עבור המכאניקה של המנוע והמאייד. בחברות הרכב הקטנות והגדולות זוהי פעולה קבועה שיש לבצע כל בוקר ולכן גם ברכב הפרטי שלכם שאינו שונה, פעולה זו מומלצת מאוד. אם אינכם יודעים לבצע זאת, עצרו בתחנת הדלק ובקשו מהמתדלק לבצע בדיקה עבורכם. בכל מקרה, זה לא מסובך וכדאי ללמוד איך לבצע זאת.

לוודא שאתם מטפלים ברכב במוסך אמין

עוד דבר שחשוב לעשות הוא לטפל ברכב במוסך אמין שבו כתובים כל הטיפולים של הרכב והתקלות שהיו בו. תוכלו להגיע למוסך ולבדוק את אמינותו על ידי בקשה של היסטוריית הטיפול. במידה וייתנו לכם וגם יסבירו מה היה, תדעו שמדובר במוסך אמין ומסודר.

לטפל ברכב במוסך מורשה המתאים לסוג הרכב שלכם

אם אתם כבר מטפלים ברכב ואתם רוצים לעשות זאת בצורה טובה, ראוי שתבצעו את הטיפול במוסך מורשה שתואם את סוג הרכב שלכם. כך לדוגמא, אם יש לכם רכב יונדאי, רצוי לטפל בו במוסך יונדאי חולון שמתמחה בסוג רכב זה.

במוסך מורשה מטעם היבואן תוכלו לדעת שמטפלים ברכב לפי הוראות היצרן ומחליפים בו רק חלקים מקוריים. כמו כן, במוסך כזה תמיד תמצאו היסטוריית טיפולים שתמיד תוכלו לבקש לראות לפני טיפול.