ג'ו ביידן
ג'ו ביידןREUTERS/Leah Millis

ממשיך לצנוח בסקרים: רוב מוחלט של מצביעי המפלגה הדמוקרטית או כאלו השוקלים להצביע למפלגה הדמוקרטית אינם רוצים לראות את הנשיא המכהן ג'ו ביידן כמועמד המפלגה לנשיאות בבחירות שיתקיימו בשנת 2024.

על פי סקר של רשת סי-אן-אן, 75 אחוזים ממצביעי המפלגה הדמוקרטית אמרו כי "הם מעדיפים לראות מועמד אחר בראשות המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות".

מדובר בעלייה משמעותית לעומת סקר קודם שפורסם בתחילת השנה. כאשר נשאלו על הסיבה בגינה הם מעדיפים לראות מועמד אחר עומד בראשות המפלגה, ענו 24 אחוזים כי "אנו לא חושבים שביידן יכול לנצח בבחירות 2024". בסקרים קודמים שנערכו בחודשים ינואר ופברואר, ענו רק 18 אחוזים כי אינם מאמינים ביכולתו של ביידן לנצח.

גם על השאלה כמה מהם רוצים כי הנשיא ביידן ינצח בבחירות ויזכה לכהונה נוספת, אמרו 32 אחוזים כי "אינם רוצים בניצחונו של ביידן וכהונה נוספת שלו", לעומת 16 אחוזים בלבד בסקרים הקודמים. רק 25 אחוזים אמרו כי הם רוצים לראות את ביידן מתמודד שוב כמועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות הבאות, לעומת 45 אחוזים שענו כך בסקרים הקודמים.

גם כלי תקשורת הנחשבים כתומכים בביידן הביעו לאחרונה ספקות באשר ליכולתו לנצח בבחירות הבאות, במידה ויתמודד.

טור שפורסם בניו יורק טיימס ביום שלישי טען כי "הדבר הטוב ביותר שביידן יכול לעשות כדי לעזור למפלגתו לנצח בבחירות יהיה להכריז על החלטתו שלא לרוץ לבחירה מחדש מכיוון שנשיאותו כושלת".