כנס קטיף. ארכיון
כנס קטיף. ארכיוןצילום: מאיר אליפור

ככל שחולפות השנים הולכת ומתבררת המשמעות של קיץ 2005, אי אפשר למסגר אותו רק לתקופה ההיא, העקבות שלו מובילות גם היום, בחוסר היציבות במערכת הפוליטית, במשבר בתוך הציונות הדתית ובסוגיות נוספות.

לאורך השנים האחרונות כאמור מוביל מרכז מורשת גוש קטיף וצפון השומרון מידי קיץ כנס מרכזי תחת הכותרת אחריות לאומית שמבקש לעסוק בסוגיות ליבה בחברה הישראלית, למצוא את ההקשר של גוש קטיף ולנסות להבין מה מכאן?

הכנס השנה יעסוק בקווים האדומים של השיח בחברה הישראלית. את הכנס יפתח העיתונאי עמית סגל שיארח לשיח פתוח של אחד על אחד את יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו"ר הכנסת לשעבר ח"כ יולי אדלשטיין.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

בנוסף במהלך הכנס יתארחו גם שר התרבות והספורט חילי טרופר, שרת הפנים איילת שקד. לצד השיחות עם הפוליטיקאים ייערכו שלושה מושבים מרכזיים - הראשון יעסוק בשאלת הציונות הדתית וצה"ל, תורת לחימה או לחימה בתורה? במושב יתארח ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל עד לאחרונה תא"ל במיל' סמי הולצקן.

יחד איתו ינסה העיתונאי קלמן ליבסקינד להבין כיצד רואים בצבא את השיח עם הציונות הדתית על שלל האתגרים. בהמשך ייערך פאנל בהשתתפות הרב יעקב מדן, הרבנית מיכל נגן ודני זמיר.

המושב השני, שיהיה המושב המרכזי, יבקש לברר האם הפילוג בחברה הישראלית הוא גזירת גורל או מעשה ידי אדם? בפאנל אותו תנחה העיתונאית שירית כהן אביטן יתארחו עודד רביבי, צבי סוכות, יריב אופנהיימר ופולי בורנשטיין. בשיח המשותף יבחנו האם יש "אחראים" לפילוג, מה תרמה העקירה מהגוש לתחושת הפילוג או לשיח המפלג אם בכלל ומה הצעדים שהיו מוכנים לעשות כדי בכל זאת לייצר שיח משותף.

המושב הנועל יוקדש למי שנעקרו מביתם, שנושאים בכאב את הימים ההם. העיתונאית בת אל קולמן תנסה לצלול איתם אל התחושות והתובנות מהמאבק, מימי הקיץ ההוא ומהצמיחה מחדש.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן