חנוכת השדולה
חנוכת השדולהצילום: שינא פרוצנסקי, מגזין אשת

באירוע ייחודי מסוגו נחנכה היום (חמישי) שדולת האישה החרדית והדתית בהובלת האמנית החרדית מלכהלי, המוציאה לאור של מגזין "אשת".

בכינוס השתתפו נשות מקצוע, נשות חינוך, נשים משפיעות, נשים שנושאות בתפקידים בכירים בתחומי בריאות, עסקים ופיננסים מהמגזר החרדי והדתי. כולן, על אף הכובעים השונים, נושאות עולם ערכים משותף שבו ההלכה, תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל השלמה עומדים לנגד עיניהן.

מטרת ההתכנסות היתה להשמיע את הקול, להציף ולקדם את הצרכים, למקד ולהתמקד על נושאים ספציפיים וחשובים שבוערים וליצור קשר בין העשייה בשטח, אותה מובילות היושבות במעגל, לבין עמדת מקבלי החלטות, נציגינו בכנסת.

את הכנס פתחה אושרית סטבון, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל. דברי תורה נמסרו מפיה של הרבנית חיה מושקא ליפסקר. מלכהלי הציגה את מתווה עבודת השדולה ולאחר מכן כל אחת מהמשתתפות הציגה את הנושא הבוער לה שהיא חווה בשטח העשייה שלה.

באירוע נטלו חלק פעילת הימין רוני ססובר, אשת התקשורת יעל צין וחברי הכנסת אורית סטרוק, מיכל וולדיגר ואוריאל בוסו. גם ח"כ לשעבר אסנת מארק השתתפה במפגש.

אושרית סטבון ציינה בדבריה: "כיו"ר של ארגוני הנשים הגדולים בישראל וכמייצגת שני מיליון נשים בארץ ממנעד האוכלוסיות, אי אפשר להגיד שיש לנו קול נשי, כשהקול הנשי החרדי נעדר מהתמונה. לאישה החרדית והדתית יש רצונות, יש צרכים, יש רצון להתקדם וכל זה, לצד עולם ערכים ומסורת שהם מהווים את עולמה. כשמקדמים נשים: 'אי אפשר לחצות איתן בכוח את הכביש'. קידום נשים בכל מגזר ועל כמה וכמה במגזר החרדי, חייב לבוא מתוכן, מתוך העולמות תוכן שלהם ומתוך עולם הערכים שממנו הן באו".

"רק ארגון נשים שצומח מהמקום הזה, אכן ימלא את ייעודו. מתוך הצורך הזה, יחד עם מלכהלי חנוכה הקמנו לפני מספר חודשים את ארגון הנשים החרדי 'אשת' שמלכלי עומדת בראשו. מתוך הארגון שצמח, הבנו עד כמה השטח צמא, עד כמה יש חוסרים ועד כמה אין מענה הולם וראוי למגזר. כל אלה הביאו אותי להשמיע את קולן הייחודי של הנשים החרדיות בפני חברי הכנסת על מנת שיקשיבו לקולות השונים ויסייעו בייצוג הולם במתן מענים. כשמדברים על גיוונים ועל ייצוג הולם, ראוי שיהיה ייצוג הולם גם לאישה הדתית והחרדית. כל אלה הביאו להקמת השדולה הייחודית הזאת", הוסיפה סטבון.

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק אמרה כי "הקול הפנימי הצלול שעלה היום ממפגש-היסוד של שדולת הנשים החרדיות/דתיות הוא הקול של אהבת ה' יתברך, אהבת התורה והמצוות, והרצון הבוער בנפש פנימה, של כל הנשים כולן, לחיות חיים יהודיים מלאים ללא מורא ומתוך זקיפות קומה".

"מתוך ועל בסיס הקול הטהור הזה, נשמעים עוד קולות רבים העוסקים בצרכים שונים ומגוונים, את כולן צריך לשמוע וללמוד, לכל אחד מהם צריך להידרש ולהרתם. אבל לפני ואחרי הכל צריך לשמוע את הקול הדורש ומבקש לעשות את רצון ה' בעולם, לקדש שם שמים בכל דרכינו, ולהביא את בשורת התורה והאמונה אל לב העשיה הציבורית בכל תחום ותחום", הוסיפה.

את האירוע חתמה מלכהלי במילים: "לפני שמקימים ממשלה, זה הזמן לקבל החלטות טובות ונכונות. המפגש הזה הוא הצהרת כוונות על עבודה משותפת: אנחנו כנשות השטח, ואתם כנציגים שלנו בממשלה. ביחד נביא תוצאות טובות למגזר היקר שלנו".