פעילות לפני השבת
פעילות לפני השבתצילום: ישיבת חומש

תגובות סוערות במערכת הפוליטית ובימין להחרמת הלוחות הסולאריים והפגיעה במערכת החשמל של ישיבת חומש כשעתיים לפני כניסת השבת בידי כוחות צבא ומג"ב.

יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת 'חומש תחילה', ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) תקף את ההחרמה "ממש ברגעים אלה שר הביטחון שולח כוחות כדי להחרים לוחות סולאריים בחומש ומשאיר את תלמידי הישיבה באפלה. אני מגנה בתוקף כל פגיעה בהתיישבות היהודית, כמובן, אבל דבר אחד אינו נותן לי מנוח - למה בני גנץ תמיד שולח כוחות רגע לפני שבת? מהיכן האטימות והזלזול הזה בקדושת השבת?", שאל אדלשטיין.

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) תקפה את הממשלה על הההחמה "סר הבטחון עסוק ב... חומש!. עזבו אותו מזוטות כמו: התפרעויות בציר אלון, פיגוע ירי ביציאה משכם (+ מחבל שבא לאסוף את הנשק אח"כ), ילד שנהרג בגלל מחדלי המנהל האזרחי מול נהגים פלסטינים. ממש עכשיו גנץ שולח כוחות להחרים לוחות סולאריים בחומש, כדי שלתלמידי הישיבה לא יהיה חשמל בשבת.

בע"ה חומש תיבנה ותכונן! בינתיים - אלה המראות ואלה ההוראות, של מי שמציג את עצמו כאיש-מרכז, ובעצם הוא שמאל על מלא- בני גנץ, השותף החדש של סער ואלקין. לי זה כואב", הוסיפה סטרוק.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיב "זה אומנם כואב ומטריף את הדעת, אבל תזכרו שזה זמני ביותר. זרוע הביצוע בממשלה של החבורה הזו שדוחה את הימין ומקרבת את שונאי ישראל, תגדע בקרוב. במקומה נצמיח בעז"ה ממשלה חדשה, שתבטל את חוק הגירוש, תפצה את החלוצים הנפלאים על עגמת הנפש, ותבנה את חומש לתפארת מדינת ישראל", דברי קרעי.

חה"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) כתב "בני גנץ, אויב ההתיישבות, יקיר הרשות הפלסטינית, ממשיך לשרת את האינטרסים של ידידו ורעו הטרוריסט אבו מאזן. במקום לעצור את המחבלים שביצעו לינץ' בתושב כוכב השחר הוא שולח חיילים להתנכל ולהתעלל בצדיקים בחומש. אחרי הבחירות נקים בעז"ה ממשלת ימין מלא מלא, ונדאג למתיישבים הגיבורים."

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) הגיבה אף היא להחרמה "בזמן שפורעים ערבים רוגמים באבנים את המתיישבים ביהודה ושומרון, גנץ שולח כוחות לפגוע בישיבת חומש ולהחרים ציוד.

אני קוראת לשר הכישלון: תתבייש! הגיע הזמן שתפסיק את ההתנכלויות הבלתי פוסקות וההתעמרות הפושעת וחסרת הרחמים בתלמידי הישיבה בחומש ובהתיישבות", הוסיפה שטרית.

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שיתף את סרטון ההחרמה וכתב "רוח ציונית! ממשיכים בנוהל ומורשת השמאל, לקראת שבת מציקים להתיישבות הצעירה. לכל שבת יש מוצאי שבת!".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב בטויטר "שאלתם את עצמכם במה עסוק השותף של גדעון סער ואיילת שקד רגע לפני שבת?, בהתעללות במתיישבי חומש, ובהחרמת הלוחות הסולריים שלהם, כדי שבאחת השבתות החמות בשנה, לא יהיה להם מאוורר. אין גבול לאטימות. בני גנץ תתבייש!", כתב.

אביעד גדות מנהל ארגון תורת לחימה כתב "הטרור בכביש אלון היום, הלינץ' ביהודי וכלבו בשומרון, הפשיטה המרושעת על הישוב חומש שעה לפני שבת, כל הפגיעה האוטואימונית הזאת של לפיד וגנץ נגד יהודים בלבד - זה ה"רוח הציונית" של אילת שקד".

העיתונאי ינון מגל כתב "שעתיים לפני שבת: כוחות צה"ל ומג"ב מחרימים לוחות סולאריים של ישיבת חומש, הישיבה תישאר השבת ללא חשמל. כל הכבוד גנץ. תודה גדעון."

נזכיר כי ביום שישי, חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב החרימו כשעתיים לפני שבת, לוחות סולאריים המספקים חשמל לישיבת חומש. הכוחות פגעו במערכת החשמל של הישיבה והשאירו את הישיבה ללא חשמל לשבת.

שמואל וונדי מנכ"ל הישיבה תקף את ההחרמה "לצערנו המצב הביטחוני מחמיר, ניסיונות פיגועים, זריקות אבנים, רק לפני כמה שעות לינץ' בתושב סמוך לעלי זהב, ואת כוחות הביטחון מטרידה רק הישיבה בחומש, זה לא נתפס. החל מהרצח של יהודה הי"ד, מתנכלים לישיבה באובססיה, זה פרס לטרור. החרמת חלקים ממערכת החשמל של הישיבה זו עליית מדרגה בפגיעה בחומש, אבל אנחנו לא מתייאשים, לא ישתיקו את קול התורה בחומש".