הלווית גאב"ד העדה החרדית
הלווית גאב"ד העדה החרדיתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מסע הלווית מנהיג 'העדה החרדית' רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל שנפטר בשבת, מתקיים הבוקר (ראשון) בירושלים בהשתתפות אלפי בני אדם החולקים לו כבוד אחרון.

עד כה הספידו הגבאי והמשמש בקודש הרב עמרם שפירא וחבר הבד"ץ הרב אברהם יצחק אולמן. כעת מספיד את הגאב"ד הרב חיים אורי פריינד חבר הבד"ץ.

במשטרה מעדכנים כי הרחובות שדרות גולדה מאיר ובר אילן נפתחו לתנועה. בסביבות השעה 13:00 צפויים להיסגר הרחובות הבאים, נביאים, נביאים "קטן", סולטן סולימאן, רוקפלר ועד להר הזיתים.

לקראת ההלוויה הוכרז בכל ריכוזי קהילות 'העדה החרדית' ברחבי הארץ על 'ביטול מלאכה' הכולל את מוסדות החינוך של הקהילה ברחבי הארץ שסגרו את שעריהם כדי לאפשר לתלמידים להשתתף במסע ההלוויה.

בשעות הבוקר התאספו מקורביו של הגאב"ד ברחוב גבעת משה בירושלים והכתירו את בנו יחידו הרב שלמה זלמן וייס לכהן כרב בית מדרשו של אביו ונשיא הכולל.

בהמשך הובאה מיטתו לבנייני זופניק ברחוב שטראוס שם נישאים בשעה זו נאומי הספדים על ידי חברי בד"צ 'העדה החרדית'.

בעקבות ההלוויה נחסמו בירושלים הרחובות הבאים: עלי הכהן, צפניה, יחזקאל, כיכר השבת - שטראוס אל תוך שכונת מאה שערים ועד לכיכר זוויל (זופניק).

בשל החסימות באזור מסע הלוויה נרשמו עומסי תנועה, והנהגים מופנים לדרכים חלופיות.

מוקדם יותר בבוקר נרשמו עימותים בין חרדים קיצוניים שהגיעו להשתתף במסע ההלוויה לכוחות משטרה, סמוך לביתו של הרב בירושלים. הקיצוניים קראו לעבר השוטרים "נאצים" ו"רוצחים".

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה ספד הבוקר למנהיג 'העדה החרדית' רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל: "זכינו והגאב"ד וייס זצ"ל, נתן גיבוי מלא למכון פוע"ה לאורך השנים ואף הפנה אלינו זוגות להתייעצות רפואית-הלכתית".

הרב בורשטין סיפר כי עם מינוי של הרב וייס זצ"ל לפני שנים, הוא נפגש עימו בענייני המכון וזכה לברכת הדרך. "דיברנו על נושא ההשגחות בפוריות בבתי חולים. ביקשתי ממנו גב לנושא ההשגחה והוא אכן נתן לי את הגב שלו בעניין. הייתה לרב הנהגה חזקה מאוד ואנו שמחים שזכינו לכך שסמך עלינו. הרב התקשר אלינו כשחיפש פתרון מסויים עבור פרוצדורה רפואית מורכבת על מנת לסייע לזוג שהגיע להתייעץ איתו. הרב ידע שהמכון מתנהל על פי ההלכה ועל אף הבדלי ההשקפה- הוא סמך והפנה אלינו זוגות עם בעיות שונות. חבל על דאבדין".

הלווית גאב"ד העדה החרדית
הלווית גאב"ד העדה החרדיתצילום: דוברות המשטרה