אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

מאז נשמעו דבריו של אבו מאזן על השואות שלטעמו ביצעה ישראל בפלשתינים מזכירים רבים בישראל את היות האיש מכחיש שואה כפי שעולה מעבודת הדוקטורט שלו. המזרחן ד"ר אדי כהן, תרגם בעבר את הדוקטורט של אבו מאזן ובשיחה איתו ביקשנו לשמוע מה יש בין דפי הדוקטורט הזה.

עוד בטרם הוא מתייחס לתוכן הדוקטורט של אבו מאזן מדגיש ד"ר כהן את משמעות הזירה בה בחר אבו מאזן לשאת את דבריו "על אדמת גרמניה שעשתה את השואה, במקום שבו הגרמנים מתביישים על עברם, הוא מדבר על חמישים שואות. הוא רצה להשמיץ את ישראל דווקא על אדמת גרמניה", מדגיש ד"ר כהן ומזכיר גם את הטבח במינכן ש"הרבה אנשים טוענים שהיה לו חלק במימון הפשע הזה".

"מאז ומתמיד אבו מאזן הוא אחד מגדולי מכחישי השואה שחיים היום", הוא אומר ומציין את נאומיו המכפישים את העם היהודי כשולט בעולם הבנקאות והתקשורת, דברים המתיישרים היטב עם תפיסת הפרוטוקולים של זקני ציון.

על הדוקטורט עצמו שהפך לספר מציין ד"ר אדי כהן: "הוא כתב שהשואה היא מזימה שהתנועה הצינית עשתה עם אדולף היטלר. לדבריו השואה היא מזימה ומי שניסה לחשוף אותה, כמו הגיבור בעיניהם אדולף אייכמן וקסטנר, נרצחו. הוא אומר שאת המזימה הזו חרשנו נגד הפלשתינים כדי לקבל מדינה, כלומר שגרמנו לנאצים שיהרגו אותנו כדי שנוכל להתבכיין למערב כדי לקבל מדינה על חשבון הפלשתינים המסכנים. בגדול בזה עוסק הספר של אבו מאזן".

"הוא לקח חצי אמת ועשה מזה סרטים", אומר כהן. "היה הסכם בין התנועה הציונית לתנועה הנאצית ובמסגרתו הגרמנים איפשרו ליהודים להגיע לפלשתינה על פי מספר קריטריונים. זה הסכם שהופסק בתחילת מלחמת העולם השנייה. אבו מאזן שדרג את ההסכם הזה ואמר שהיהודים שיתפו פעולה עם הנאצים".

שאלנו את ד"ר כהן מה לתפיסתו של אבו מאזן ההיגיון שמאחורי ההסכמה הנאצית לחבירה לציונים, ועל כך הוא משיב: "ההיגיון שלו הוא שהגרמנים וכל אירופה רצו להיפטר מהיהודים שהביאו זנות, מחלות ושחיתות. לכן היה רצון לגרש את היהודים לפלשתינה", כדי לבצע את הגירוש לכיוון פלשתינה בוצע, לתפיסת אבו מאזן, ההסכם בין הצדדים.

בספרו, מציין ד"ר כהן, מבצע אבו מאזן השוואה בין האידיאולוגיה של התנועה הנאצית לזו של התנועה הציונית. עוד טען שהתנועה הציונית הכשילה במכוון ניסיונות להציל ילדים יהודים כי רצתה הרוגים. "מעציב אותי שכאן עדיין יש חוגי שמאל שרואים בו פרטנר לגיטימי יותר מפוליטיקאים ישראלים כמו איתמר בן גביר ואחרים".

בספרו ובדוקטורט שלו טוען אבו מאזן כי לא שישה מיליון יהודים נרצחו בשואה, אלא 850 אלף. "זה ספר תעמולה שנכתב בהדרכת והנחיית הרוסים ברית המועצות. הסימוכין שלו לדברים הם עיתון מסוריה או עיתון מבגדד וכו'". בהקשר זה אנחנו מזכירים את המידע שפורסם לפני שנים אחדות עם פתיחת ארכיונים של הק.ג.ב. שם עלה כי אבו מאזן היה סוכן של הארגון בדמשק. ד"ר כהן מוסיף כי "הוא גר בדמשק והיה צריך להצדיק את המשכורת שהוא קיבל". לשם כך תרם את תרומתו לתעמולה הסובייטית. "לא כל סוכן צריך לרגל. הרוסים אלופים בתעמולה, והוא מילא את התפקיד שלו על פי הנחיות שקיבל מהסובייטים כדי להשמיץ את ישראל ובעלת בריתה ארצות הברית. אין ספק שזו עבודה מוזמנת. הרי אבו מאזן לא יודע לכתוב רוסית, איך יש לו דוקטורט באחת האוניברסיטאות המכובדות ברוסיה".

האם אבו מאזן מצא לנכון מתישהו לחזור בו? ד"ר כהן מציין כי את ביטויי ההסתייגות הבודדים שלו אמר כשהוטחה בו ביקורת בעולם. את המשפט הרואה בשואה כפשע הגדול בהיסטוריה אמר כמעט באותו נוסח כבר בשנת 2014, מזכיר כהן.