מעלה יהונתן אחרי ביקור פעילי השמאל
מעלה יהונתן אחרי ביקור פעילי השמאלצילום: מדף הפייסבוק מסתכלים לכיבוש בעיניים

פעילים של ארגון השמאל הקיצוני "מסתכלים לכיבוש בעיניים" הרסו במהלך השבת את המאחז "מעלה יהונתן" וגדר בקר של החווה "אום זוקא" שמפעיל אורי כהן.

הפעילים הגיעו בשעת לילה ל"מעלה יהונתן" שהוקם ליד היישוב רבבה במסגרת מבצע המאחזים של תנועת נחלה, והשאירו במקום הרס. כמו כן, הם הגיעו לאזור החווה "אום זוקא" בבקעת הירדן והרסו גם שם.

"מבצע שלום גדר, אי שם בבקעה הסתיים בהצלחה", הם התגאו לאחר מכן בדף הפייסבוק של "מסתכלים לכיבוש בעיניים". הם הוסיפו: "גדר פיראטית, גדר שמנעה גישה למים/מרעה מכל מי שלא יהודי. הייתה גדר?! שבת השכם השכם בבוקר, הטבע יצא לחופשי".

גם לאחר ההרס ב"מעלה יהונתן" כתבו: "מעלה יהונתן על אדמות חלת חדידי, חארס. היה ואיננו. קמנו הבוקר לגלות שאנשי הלילה המצויינים הורידו אותו. ועל זה כבר הושר: מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם".

נעם ורד מגרעין שומרון אמר לערוץ 7: "לפני כשבוע עלו עשרת אלפים איש למספר נקודות בדרישה להקמת ישובים חדשים ביהודה ושומרון. גרעין שומרון מונה למעלה מ-100 משפחות וצעירים הממשיכים בפעילות יומיומית לקראת העליה הבאה. גרעין שומרון ימשיך קדימה עם פעילות במעלה יהונתן. קרקע הנרכשה על פי החוק כבר בשנות ה-80 על שמו של יוני נתניהו, ושום כח מחליש לא יעצור אותו מלהמשיך להעלות את הדרישה להתיישבות ממלכתית בכל מרחבי ארץ ישראל".

עו"ד מיכאל ליטווק אמר לערוץ 7: "מדובר בפשע שנאה וטרור לאומני. בשבת בבוקר חבורה של אנרכיסטים קיצונים פעילי 'מסתכלים לכיבוש בעיניים' חותכים גדר בקר בשטח גונבים ציוד מפרסמים מודעה בפייסבוק פומבית ולא בפעם הראשונה. ודממה אף אחד לא נעצר".

"אום זוקא" לאחר ביקור פעילי השמאל
"אום זוקא" לאחר ביקור פעילי השמאלצילום: בצלמו

"ואח"כ נחשו מה - כולם נעצרים על פעילות תג מחיר, המשטרה פותחת כותרות שתפסה את חוליית העבריינים וכו'", הוסיף. "הצחקתם אותנו. כולם יודעים מי עשה, אבל אף אחד לא נקרא אפילו להיחקר. אני קורא לרשויות החוק באופן מיידי לעצור את ראשי הארגון ולהגיש נגדם כתבי אישום על הסגת גבול, נזק, פגיעה בקניין ועוד".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מתברר שפעילי מסתכלים לכיבוש בעיניים במקום ללכת בדרך המלך ולהגיש תלונה רשמית לרשויות החוק ככל שלדעתם המקום לא חוקי, הם בוחרים לפעול באלימות ולפגוע בקניין פרטי של אנשים. בכוונתנו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה להכריז עליהם כהתאגדות שאיננה מותרת, ולפעול להעמדתם לדין. לא ניתן לשמאל הקיצוני לפעול כעבריינים בשטח להסית להתסיס ולפגוע פיזית בקניין פרטי של תושבי יו"ש אך רק בגלל עמדותיהם".