יו"ר מפלגת הרוח הציונית, שרת הפנים איילת שקד, מצהירה כי למרות הניסיונות של השמאל לייצר סדר יום, היא מצליחה להוביל בממשלה הנוכחית עשייה לטובת הימין.

"אני הסמן הימני בממשלה הזו ותמיד הייתי לאורך השנה האחרונה. הצלחנו ליישם מדיניות ימין לא פחות מאשר בממשלות נתניהו. בין אם זה מצעד דגלים ענק מבלי להרכין ראש מול החמאס, בין אם זה לבנות ביהודה ושומרון בכמויות משמעותיות יחסית לממשל דמוקרטי, עצירת פתיחת הקונסוליה לפלסטינים, בין אם זה כשבנט בא ואמר לביידן שהוא לא ינהל מו"מ עם אבו מאזן וכמובן השקט שיש ברצועת עזה והפריחה של השדות בעוטף עזה, וגם הקמנו יישובים בנגב", אומרת שקד בראיון באולפן ערוץ 7.

לדבריה, "אין לי כוונה להפקיר את הממשלה לשמאל ואני מיישמת מדיניות ימין בממשלה מדי יום".

שקד טוענת שהציבור מאס בשאלת נתניהו והיא לא תהיה המרכזית בבחירות הקרובות. "האירוע של ביבי-לא ביבי נמאס לציבור. צריך להקים ממשלה שתדע לעבוד כמו שצריך. בשנה האחרונה היתה ממשלה שתפקדה ובכל זאת חצי מהעם הרגיש שגנבו לו את המדינה. לכן, הדבר הנכון הוא לנסות לשלב כוחות. להקים ממשלה רחבה כי ראינו שממשלה צרה היא לא יציבה. הרבה מאוד שנים רציתי ופעלתי לקידום ממשלת ימין 'על-מלא'. היום, נכון יותר לאחד כוחות".

על מפלגת הרוח הציונית היא מסבירה, "במפלגה שלנו המטרה היא שחצי יהיו דתיים לאומיים וחצי מסורתיים וחילוניים. אני חושבת שנוכל לתת ייצוג לכל מי שהוא ציונות דתית ממלכתית וימין ממלכתי. בכל רביעיה יהיו שניים מהציונות הדתית. גם יועז הנדל הוא בן הציונות הדתית. אני בשיח ארוך עם מתן כהנא ונקבל החלטות בזמן הקרוב. יהיו גורמים מאוד משמעותיים בציונות הדתית שיצטרפו אלינו".

ומה לגבי ניר אורבך? "ניר הוא חלק מימינה והוא יו"ר הסיעה. לגבי הבחירות הבאות אנחנו מנסים לייצר דיאלוג. יש אצלנו הרבה דעות, אבל בסוף אני יו"ר המפלגה ואני מתווה את הדרך".

שקד לא פוסלת ריצה משותפת עם מפלגת הבית היהודי. "אני בקשר טוב מאוד עם אנשי הבית היהודי ואנחנו שותפים להמון דברים, ואני רואה את עצמנו ממשיכים לשתף פעולה".

לדבריה, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הם שותפים ראויים, למרות שהשר יועז הנדל חלק על הדברים. "נקים ממשלה רחבה ככל שנוכל ומי שירצה להצטרף על בסיס קווי היסוד יוכל. אני לא פוסלת את בן גביר".

גם את רע"מ מסתבר, השרה שקד אינה פוסלת. "אם רע"מ תקבל את קווי היסוד של הממשלה אנחנו לא פוסלים. הרשימה המשותפת היא מחוץ לתחום וחלק מהאנשים שם חותרים תחת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית וזה לא המצב עם מנסור עבאס. עם זאת, הלקח מהממשלה הנוכחית הוא שאי אפשר להישען על מפלגה ערבית".

הממשלה הרחבה ששקד מעוניינת שתקום חייבת לדעתה לכלול את הליכוד. "אין ממשלת אחדות בלי הליכוד, זה פשוט לא יהיה נכון. הרי היתה כאן ממשלה צרה של ימין ושמאל. זו לא היתה ממשלה רחבה שאנחנו רוצים לראות ולא ניתן שיהיה שידור חוזר של הממשלה הנוכחית. לגנץ ולפיד לא תהיה ממשלה צרה בלי הרשימה המשותפת. ממשלה צרה משמאל תהיה כזו שתישען על המשותפת".

שקד פונה גם לציבור הדתי לאומי. "עשינו המון דברים ערכיים שחשובים לציונות הדתית. ניצלנו את השנה הזו כדי להכניס נציגים של הציונות הדתית להרבה מאוד מועצות דתיות. אני פונה לציבור הדתי לאומי - תשפטו אותנו לפי המעשים. אני יודעת שהקמת הממשלה היתה קשה לחלקכם. אני בהחלט עשיתי חשבון נפש ואני יודעת שאנשים שהצביעו לנו חלקם נפגעו. מאותם אנשים אני מבקשת: תסתכלו על העובדות ועל הדברים שעשינו".

האם יש סיכוי שמפלגת הרוח הציונית לא תגיע לקו הסיום של הבחירות ותתמזג עם רשימה אחרת? "אנחנו רצים עד הסוף, ולדעתי נהיה הפתעת הבחירות כי לא תהיה ממשלה בלעדינו. אנחנו נמצאים בין שני הגושים ולדעתי "שתיית הקולות" תהיה פחות משמעותית מבחינתנו".