מירב כהן
מירב כהןערוץ 7

ראש הממשלה יאיר לפיד והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, מודיעים היום (ב') על הסכם היסטורי בין הרשות לניצולי שואה לביטוח הלאומי הרומני.

במסגרת ההסכם יוכרו ניצולי שואה אזרחי מדינת ישראל כזכאים לפנסיה חודשית מרומניה בגין רדיפות השואה. בין היתר, נועד ההסכם להסדיר את הדרך המקובלת להגיש תביעות מתאימות.

ראש הממשלה לפיד: "כבן לניצול שואה, אני נרגש מחתימת ההסכם החשוב הזה. מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי ששורדי ושורדות השואה יחיו כאן במדינה בכבוד הראוי להם. אנחנו מתקנים היום עוול של עשרות שנים. זו חובתנו הבסיסית כחברה - לדאוג לכך שהשורדים יחיו את שארית חייהם על הצד הטוב ביותר. אני מודה לשרה לשוויון חברתי, חברתי מירב כהן ולכל השותפים".

השרה לשוויון חברתי כהן: "לא נותרו לנו עוד הרבה שנים לשרת את שורדי ושורדות השואה, ועל כן אנחנו פועלים מתוך תחושת שליחות ודחיפות לעשות ככל יכולתנו על מנת לשפר את מצבם הכלכלי, להעשיר את השירותים שניתנים להם ולאפשר להם להזדקן בכבוד. בשנה האחרונה סגרנו הסכמים עם מספר מדינות בעולם שהביאו לתוספת של מאות מיליוני שקלים שיועברו לחשבונותיהם של השורדים. בנוסף לכך, הקצנו 300 מיליון ש"ח בתקציב המדינה, להגדלת הקצבאות עבור שורדי השואה העניים ביותר''.

כהן הוסיפה כי ''צעדים אלו הובילו לכך שחלק משורדי ושורדות השואה הגדילו את הכנסתם החודשית באלפי שקלים. נמשיך לפעול בכל הכח למען שורדי השואה והאוכלוסייה המבוגרת בכלל בישראל. אני מודה לקולט אביטל, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, דן האזרחי ממשרד החוץ, שגריר ישראל ברומניה דוד סרנגה ולשגרירות רומניה בישראל על שיתוף הפעולה עבור שורדי השואה שלנו".