פרופ' עמירם גולדבלום
פרופ' עמירם גולדבלוםעצמי

האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה היום (שני) לעובדים כי בט' באב האוניברסיטה תסגור את שעריה ולא תקיים שיעורים כדי לכבד את המועד.

פרופ' עמירם גולדבלום מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית תקף בחריפות את ההחלטה וכתב: "לא יאומן - כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל. מחליא".

בתגובה נוספת כתב פרופ' גולדבלום: "חשבתי שהאוניברסיטה העברית התנתקה מהדת ושזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה בחג כלשהו של מוסלמים או נוצרים. אולי ראוי לשנות את שמה ל'אוניברסיטה היהודית'? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל".

בשיחה עם חדשות 12 הסביר פרופ' גולדבלום: "אני נגד החלטת האוניברסיטה לחייב אותי לסבול ביום תשעה באב – ללא אפשרות להגיע למעבדה שלי באוניברסיטה, ללא אפשרות לקדם את המחקר עם התלמידים שלי (בהם גם מי שלא יגיעו מסיבה דתית, שזה לגמרי מקובל עלי). הבעיה שלי זו רק הכפייה".

"האוניברסיטה לא סוגרת רק את שערי המחקר ביום הזה אלא גם את הבריכה וחדרי הכושר", הוסיף הפרופסור. "אני יכול להבין שמסעדות אינן פתוחות כדי לא לפגוע ברגשות של הצמים – אבל איזה רגש של מישהו נפגע מזה שאני שומר על כושר? האוניברסיטה סגורה לחלוטין רק בימי חג ומועד יהודים. יש בישראל 22% לא יהודים. אין חג נוצרי או מוסלמי שבו האוניברסיטה סגורה לחלוטין. יש הפסקות לימודים רק בחג המולד ובעיד אל פיטר – אבל כל שאר חלקי האוניברסיטה פועלים כרגיל ופתוחים כרגיל בימים הללו".

מהאוניברסיטה העברית נמסר לחדשות 12: "האוניברסיטה העברית מכבדת את חגי ומועדי מגוון הדתות, העדות, המגזרים והמגדרים. יום תשעה באב הוא מרכיב משמעותי בזהות היהודית ולכן האוניברסיטה, משך כל השנים, נתנה יחס מיוחד ליום זה