האב ובנו
האב ובנוצילום: המרכז הרפואי שניידר

שמשון אייכלר, בן תשעה חודשים מאשדוד, סובל ממחלת כבד כרונית שהתגלתה מספר שבועות לאחר הלידה.

מצבו של שמשון שהתדרדר במהירות דרש השתלת כבד מיידית, שהתאפשרה הודות לאביו עזריאל אשר נמצא מתאים לתרום לו אונת כבד.

ההשתלות בוצעה בהובלתו של ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד, בשיתוף ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת שירות השתלות כליה ומערך ההרדמה בניהולה של ד"ר ילנה צייטלין.

עם סיום הניתוח, הועברו הילדים לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר בראשות פרופ' אלחנן נחום ולאחר מכן למחלקת ילדים ג' בניהולה של פרופ' עירית קראוזה. את המעקב אחר מושתלי הכבד לפני ואחרי ההשתלה מבצע צוות היחידה להשתלות כבד במכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד.

לדברי ד"ר גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד בשניידר: "ניתוח השתלת כבד הוא מהניתוחים המורכבים והמסובכים שיש, בוודאי בילדים מאוד קטנים. ניתוח זה דורש היערכות מיוחדת של צוותי בית החולים, בתוכם: כירורגים מומחים בהשתלות איברים בילדים, צוות יחידת האולטראסאונד, רופאי גסטרואנטרולוגיה, מרדימים ואחיות חדר ניתוח, רופאי טיפול נמרץ ועוד".

"הפעם" – הוסיף ד"ר גורביץ, "מדובר בשתי השתלות של פעוטות שהתבצעו אחת אחרי השנייה תוך פרק זמן של 24 שעות. כדי שמהלך מורכב שכזה יעבור בהצלחה דרושים נחישות ושיתוף פעולה רב תחומי, שלשמחתנו קיימים בשניידר בצורה מובהקת".

מרכז שניידר לרפואת ילדים הינו בית החולים המבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל. מאז הקמתו בוצעו למעלה מ-700 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם.