יואב אליאסי 'הצל' וצבי סוכות
יואב אליאסי 'הצל' וצבי סוכותצילום: באדיבות המצולם

יואב אליאסי המכונה "הצל" פרסם היום (שני) פוסט בפייסבוק בו איחל הצלחה לחברו פעיל הימין צבי סוכות שמתמודד בפריימריז של מפלגת 'הציונות הדתית'.

"זה האח היקר שלי מיצהר צבי סוכות", כתב אליאסי. "צבי זה בנאדם כריש שאשכרה עשה משהו בחיים שלו בדרך לשם. מלמטה, בלי קומבינות ופרוטקציות. בנאדם שיש לו סכין בין השיניים כשמדובר בארץ שלנו".

"את צבי אני מכיר אישית כבר הרבה שנים", ציין. "הבחור הרים הרבה מאוד מאבקים, כאלו שגם אני הייתי שותף בהם".

"צבי היה חלק מהפעילים למען אלאור אזריה, הוביל את המאבק בשטח להצלת אלפי בתים ביהודה ושומרון עד שחוקק חוק ההסדרה", כתב. "הוא גם היה מנכ"ל מפלגת עוצמה יהודית, ואני מהמר שהוא זה שיצליח עכשיו להביא את האיחוד בין המפלגות".

לדבריו, "צבי בנוסף היה היועץ הצמוד של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, והקים את היישוב אביתר בשומרון. חוץ מכל זה הוא גם בחור אמיץ שיודע בדיוק איך לשים אצבע בעין לכל הערבים והשמאלנים. ועכשיו הוא מתמודד על מקום ברשימת הציונות הדתית לכנסת. בהצלחה צבי".

צבי סוכות
צבי סוכותצילום: ללא קרדיט

אתמול הודיע עורך השבועון "גילוי דעת" צבי סוכות כי בכוונתו להתמודד בפריימריז לרשימת הציונות הדתית לכנסת ה-25.

סוכות הוא פעיל ימין מוכר מיצהר, יו''ר תנועת אמונים, מנכ"ל עוצמה יהודית לשעבר ומי שהיה יועץ קרוב של ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

סוכות אב ל-5 בנות, למד במוסדות אדרת אליהו (זילברמן) בעיר העתיקה בירושלים ובעקבות תכנית ההתנתקות עזב את העולם החרדי והצטרף לנוער הגבעות.

סוכות הוביל ביחד עם אביחי בוארון את המאבק של מתיישבי עמונה ולאחר מכן השתתף במאבק להקמת הישוב למפוני עמונה (עמיחי). בשנת 2021 הוביל את הקמת היישוב אביתר בשומרון יחד עם פעילים נוספים. סוכות פעיל קבוע בהקמת נקודות התיישבות ביהודה ושומרון.

סוכות התפרסם בזכות הופעותיו בתקשורת וחשבונות פופולריים ברשתות החברתיות וכן בשל פעילותו במועצת שומרון. היום כאמור הכריז צבי סוכות על מועמדותו בבחירות המוקדמות במפלגת הציונות הדתית.

"נקראתי לדגל להיות חלק מנבחרת המובילה את הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ולהמשיך את מורשת דור המייסדים של תנועת ההתיישבות'', אמר סוכות. ''אני מגיע בשם אחיי היקרים, דור צעיר וחדש מלא בתחושת הגשמה וגאולה של הארץ שרוצה להמשיך דרך ארוכה של תורה ואהבת ארץ ישראל כולה".