הפיגוע במלון פארק בנתניה
הפיגוע במלון פארק בנתניהצילום: פלאש 90

האסיר הביטחוני הפלסטיני עבאס אל-סייד השלים את לימודי התואר השני בלימודים אזוריים באוניברסיטת אל-קודס וקיבל את תעודת הגמר.

בהודעה לתקשורת מסרה אשתו של אל-סייד, כי "מרחם הסבל והעוול של הכלא והסוהר, האסירים שלנו מחדשים בהבאת ילדים לעולם מאחורי סורג ובריח (באמצעות הברחת זרע), בחינוך ובהשגת תארים גבוהים יותר, בזכות סבלנותם, האומץ, האיתנות והרצון החזק שלהם".

היא הוסיפה, כי בעלה האסיר הביטחוני סיים את לימודים בהצטיינות בהביעה תקווה, כי את לימודי הדוקטורט הוא ישלים לאחר שישוחרר מהכלא הישראלי.

ב-2006 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על עבאס מוחמד אל-סייד מפקד החמאס בטול כרם 35 מאסרי עולם שירוצו במצטבר זה לזה בגין רציחתם של 35 אנשים.

אל-סייד הורשע בשליחת המחבל המתאבד שפוצץ עצמו במלון פארק בנתניה בליל הסדר ב-2002, פיגוע בו נרצחו 30 אנשים ונפצעו 160. כמו כן, עמד אל-סייד מאחורי פיגוע נוסף בקניון השרון במאי 2001 שבו נרצחו 5 בני אדם ונפצעו 86.

בגזר הדין נכתב, כי אל-סייד שימש דובר וראש ארגון החמאס בטול כרם ו"קיים קשרים עם הנהגת החמאס בסוריה, קיבל מהם עשרות אלפי דולרים למימון פעילות החמאס, ארגן הפגנות, ייצג את החמאס בכלי התקשורת, רכש נשק ותחמושת למד והכין חומרי נפץ ומטענים. הוא גם קשר קשר עם אחיינו טארק זיידן על מנת שזה ישיג עבורו חומרים כימיים שונים שישמשו להכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה".

בהמשך נכתב כי בפברואר 2002 הוא הורה לזיידן להעביר לידיו בקבוק ציאניד לצורך פיגוע המוני. אל-סייד תכנן פיגוע נוסף לאחר מלון פארק ובו התכוון לעשות שימוש בציאניד.

ממתן פלג יו''ר תנועת אם תרצו ומאור צמח יו''ר ארגון לך ירושלים נמסר: ''העובדה שאוניברסיטת אל קודס פועלת בתוך שטח ירושלים הריבונית ומרשה לעצמה לחלק תארים למחבלים רוצחים מתועבים היא תעודת עניות למדינת ישראל. כשם ששרת החינוך פעלה לסגור בתי ספר מסיתים עליה לפעול מיד לסגירת המוסד שמסית לרצח. את המנהלים יש לשלוח לכלא מיידית''.

משב"ס נמסר: ''אסירים ביטחוניים אינם לומדים לימודים אקדמיים בבתי הכלא כבר מעל עשור. הטענה כי מי מהם רכשו תואר בזכות למידה פעילה ועמידה בדרישות סף אקדמיות היא טענת כזב ומי שבוחר להדהד אותה משרת תעמולה שקרית''.