רבני ורבניות בית הלל עם הרב ישראל סמט רב הגרעין בלוד
רבני ורבניות בית הלל עם הרב ישראל סמט רב הגרעין בלודצילום: טנא תקשורת

נמשך מסע "מקשיבים" אליו יצאו רבני ורבניות בית הלל לרגל ציון עשור לפעילות הארגון: חברי הארגון יצאו היום (שני) לסיורים במרכז הארץ, בדגש על דרום תל אביב ולוד.

בין השאר הגיעו לפגישה עם מנהיגים ופעילים מלוד ורמלה בעקבות מבצע "שומר החומות", ושמעו מהם על אתגרי עיר מעורבת, שיח בן דתי וחיי שכנות בין יהודים לערבים.

רבני ורבניות בית הלל נפגשו עם רב הגרעין התורני בלוד הרב ישראל סמט, הפעילה החברתית נעה מבורך ומחזיק תיק החינוך במועצת העיר רמלה מינו אברהים אבו לבן.

לאחר מכן נפגשו עם חיים גורן, סגן ראש עיריית ת"א מטעם הבית היהודי. הפגישה נערכה במתנ"ס בשכונת שפירא בדרום ת"א ובה דנו בנושאי המסתננים בדרום ת"א ובסוגיית התחבורה הציבורית בשבת.

בהמשך היום נפגשו עם פרופ' יופי תירוש ועו"ד לאה מילר-פורשטט לעיסוק בסוגיות ערכיות-חברתיות. לאחר מכן עסקו בלימוד רפורמת הגיור יחד עם פרופ' בנימין איש שלום והרבנית שירה ספיר וסיימו בלימוד משותף עם כיתת גיור של נתיב.

הרב ישראל סמט, רב הגרעין התורני בלוד: "לוד תפקדה שנים ארוכות כחור השחור של מדינת ישראל. אין כאן אסטרטגיה, אבל זו לא בעיה של העיר לוד באופן ספציפי אלא בעיה כללית של המדינה. מאז שומר החומות התחושה היא שהיד שאנחנו מושיטים פה, לא פוגשת יד אחות. מדינת ישראל צריכה להחליט אם היא מדינה חפצת חיים".

חיים גורן, סגן ראש העיר תל אביב יפו ותושב שכונת שפירא בדרום העיר: "אני מודה לארגון רבני ורבניות בית הלל על ההגעה לת"א ורצונכם הכן להקשיב לאתגרים ולקונפליקטים של העיר. דילמת זהותה של העיר העברית הראשונה והאתגרים החברתיים המורכבים של שכונות הדרום ידועים לרבים. אני מקווה שההקשבה הזו תעורר אצל ציבור רחב יותר רצון להירתם ולסייע במה שניתן בהתמודדות עם אתגרים אלו".

הרב מאיר נהוראי יו"ר ארגון רבני ורבניות בית הלל: "באמצעות מסע ההקשבה של בית הלל בתוך החברה הישראלית אנו מבקשים להקשיב למיגוון הקולות השונים, ליצור דיאלוג בין קבוצות שונות, ושהמחלוקת תתקיים מתוך נתינת כבוד אחד לשני. בימים של קיטוב בתוך החברה זקוקים אנו לחיבור והקשבה".