ח"כ משה קינלי טור פז
ח"כ משה קינלי טור פזצילום: ערוץ 7

הקרב הפנים-חרדי - וההברה מבחוץ: ח"כ משה קינלי טור-פז, שתיווך בין חסידות בעלזא למשרד החינוך, הכחיש את טענות 'דגל התורה' על כך שחסידות בעלזא הצטרפה למיזם ה'ממלכת-חרדי' במשרד החינוך והבהיר כי מדובר ב'פייק'.

"זה לא רק בעלזא, יש קבוצה של חסידיות שבאו אלי, ואחר כך בתיווך שלי למשרד חינוך, ואמרו 'לא הגיוני שאנחנו מוכנים להכניס לימודי יסוד רחבים הרבה יותר ואנחנו לא מתוקצבים על זה', משרד החינוך יחד עם האוצר בנה מתווה, זה מתווה לימודי יסוד בלי פגיעה בקודשי ישראל", אמר בראיון לאתר החרדי 'כיכר השבת'.

טור-פז הבהיר כי "זה לא ממלכתי חרדי, ממלכתי חרדי זה משהו אחר לגמרי המיועד לציבור מודרני. העיקרון המנחה של החינוך העצמאי התקיים במתווה הזה".

לדבריו, "אין שום התערבות בתכנים, הכל פייק, כל מיני קיצוניים או כאלו שעינהם צרה. המתווה הוא על בסיס החינוך העצמאי, בדיוק אותו דבר. לא קיבלנו דבר בתמורה".

כזכור, ב'דגל התורה' חוזרים וטוענים כי השיקולים להליכה נפרדת מאגודת ישראל בבחירות הקרובות נעוצים בעניינים אידיאלוגיים דוגמת סוגיית החינוך כשהם מצביעים על המהלך של חסידות בעלזא הנחשב בעיניהם כפורץ גדר וככזה שיוביל לפגיעה בעצמאות החינוכית במוסדות החרדיים.