בכנס טו' באב הגדול של פרויקט 252 'עת לאהוב' שיתקיים בבנייני האומה בירושלים ביום רביעי 10.8 יתקיימו מגוון ענק של סדנאות והרצאות.

בין המומחים שישתתפו בכנס ניתן למצוא את ד"ר חנה קטן שמלווה את פרויקט 252 מיומו הראשון ומקדמת בו את רעיון שימור פוריות והקפאת ביציות אצל בנות שעברו את גיל ה-30.

בראיון שהעניקה לגבי דניאל - מנהל התוכן של פרויקט 252 לקראת הכנס, נשאלה ד"ר קטן מדוע היא מעודדת שימור פוריות? שהרי לכאורה מדובר בצעד של ייאוש. "בדיוק להיפך", עונה ד"ר קטן. "כל מי שעוברת תהליך של שימור פוריות מוכיחה את האמון הגדול שיש בה, לגבי הזוגיות שתהיה לה בעתיד".

איך זה בא לידי ביטוי?

"בכך שאנחנו בטוחים שכל רווקה תמצא זוגיות, אבל בינתיים כשהשחלות קצת מזדקנות - אין סיבה לסכן אותן. הביציות נשמרות בצד כדי להמשיך לחפש בנחת את הזוגיות הטובה ביותר. הנתון שהפתיע אותנו במחקר הוא שהבנות האלו נרגעות מאד לאחר התהליך."

נרגעות? זה מעניין.

"כשהתהליך מסתיים הן חייכניות יותר, בטוחות יותר, ובאופן כללי נראות טוב יותר, ללא המתח של 'השעון הביולוגי המתקתק'."

מה זה, סוג של הרגעה פסיכולוגית?

"בהחלט, הבחורה יודעת שהיא לא לחוצה, מעכשיו יש לה את כל הזמן שבעולם לחפש בנחת - וכך אפילו הדייטים שלה נראים אחרת. היא משדרת אופטימיות, ואכן במחקר של היחידה לפוריות ב'שערי צדק', התגלה כי עד 60% מהבנות התארסו תוך כדי התהליך ועד השנה הראשונה שלאחריו."

מדהים, לכל הדעות

"נכון, הרי המחקר ביקש לבדוק מדוע לא השתמשו בביציות המוקפאות לאורך השנים, ואז בעבודת שטח מרתקת התגלה שרוב הבנות כבר התחתנו. אני חושבת שזה מוצלח יותר מכל ארגון שדכנות, במיוחד לאור העובדה שמדובר בבנות שעברו את גיל 30."

בכנס 'עת לאהוב' של פרויקט 252 וערוץ 7, שיערך הקיץ בבנייני האומה בירושלים, צפויים להשתתף כ-2,000 פנויים ופנויות מכל רחבי הארץ. עשרות הרצאות, סדנאות ומעגלי הכרויות יתקיימו בזמנים מקבילים במרכז האירועים הגדול, על מנת לאפשר לכל אחד ואחת להגשים את החלום על זוגיות וחתונה.

בהרצאתה בכנס תעסוק ד"ר חנה קטן בנושא 'שימור פוריות: מורה נבוכים'.

"המטרה הגדולה של ההרצאה היא להכיר את הנושא בפן המעשי שלו, להראות שהשד לא נורא כל כך, ולהוריד את החששות החברתיים, הלכתיים, טכניים, או הכלכליים", אומרת ד"ר קטן.

מה לגבי בעיות גנטיות, תתייחסי גם לנושא הזה?

"בהחלט, הרי פעמים רבות אנשים צעירים מודעים לבעיה שיש להם ברקע, ובמשך שנים מסתובבים מודאגים ולא יודעים איך לגשת לפגישות, מתי ואיך לגלות את הבעיה וחבל. יכול מאד להיות שמדובר בבעיה פשוטה יותר ממה שנראה, לכן חשוב מאד להתייעץ ולהבין במה מדובר."

איזו הקלה, חשבתי שהשיחה שלך בכנס תהיה 'מפחידה', עכשיו אני מגלה שהיא המרגיעה ביותר.

"אני מזמינה את כולן לכנס הנפלא הזה ולמיזם 252 שהוא מסימני משיח בעיני. לכנס 'עת לאהוב' יש פוטנציאל עצום לפירות מתוקים."

להרשמה לכנס "עת לאהוב" שיתקיים בי"ג אב בירושלים לחצו כאן>>