בראד פיט בפרמיירה לסרט רכבת הקליע
בראד פיט בפרמיירה לסרט רכבת הקליעצילום: Stewart Cook

השם דיוויד ליץ' מוכר לחובבי הקולנוע כבמאי הסרטים 'דדפול 2' ו'מהיר ועצבני: הובס ושואו', אך למעשה, הרקורד הקולנועי שלו הולך יותר מעשרים שנה אחורה, עת שימש ככפעלולן ומתאם פעלולים בסרטים מוכרים כמו 'וולברין', 'קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים', 'לוגאן', 'זהות אבודה', 'עולם היורה' ועוד.

אחד השחקנים אותו החליף לא מעט ככפיל פעלולים היה השחקן בראד פיט והשניים עשו ביחד לא מעט מה קלאסיקות בהן השתתף פיט כגון: 'מועדון קרב', 'מר וגברת סמית'' ו'טרויה'.

כעת השניים חוזרים לשתף פעולה בסרט אקשן חדש בשם 'רכבת הקליע', אך הפעם מערכת היחסים ביניהם שונה. פיט הוא אמנם עדיין הכוכב הראשי, אך ליץ', כאמור כבר במאי מוערך בפני עצמו, עבר קדימה לכס הבמאי וקיבל לידיו את מושכות ההנהגה.

"נמשכתי לנועזות והמקוריות של התסריט" הוא מספר, "יש בסרט טון בלתי פוסק של כיף ודיאלוג חריף. והכי חשוב, הדמויות היו כתובות ומוגדרות היטב, וזה נתן לשחקנים הרבה חומר לעבוד איתו. זה מותחן אקשן כיפי עם דמויות מטורפות וגרנדיוזיות – ובמקביל, זו בכנות הסתכלות שונה על מושג הגורל."

"ליידיבאג חווה משבר קיומי," מספר בראד פיט על הדמות הראשית אותה הוא מגלם - מתנקש חסר מזל אשר רק מנסה לבצע את עבודתו בשלווה. "יותר מידי מהמשימות האחרונות שלו סטו ממסלולן, והוא מתחיל להבין שהמכנה המשותף בין כולן הוא, הוא. הוא חושב שהוא עצמו אחראי למזל הרע שפוקד אותו – זה משפיע על עבודתו, והוא מנסה למצוא דרך לשנות את מזלו בדרכי שלום."

משימתו הנוכחית של ליידיבאג מציבה אותו במסלול התנגשות עם יריבים קטלניים מרחבי העולם – כשלכולם מטרות קשורות אך סותרות - על הרכבת המהירה בעולם, כשהתחנה האחרונה היא רק ההתחלה במסע הפרוע וחסר המעצורים דרך יפן המודרנית.

"עבורי זה היה קצת מצחיק לראות את בראד מגלם איש פעלולים בסרט 'היו זמנים בהוליווד'" סיפר גם ליץ'. "אני יכול להגיד בלב שלם, הקשר בין השחקן לכפיל הפעלולים שלו כפי שהוא מוצג בסרט אמיתי לחלוטין. אתה מפתח שותפות, ומערכת יחסים מאוד קרובה אחד עם השני. כל אחד מאיתנו הלך לדרכו לזמן מה, אך הגורל לא הפריד בינינו, ואני כל כך שמח שהוא איחד אותנו פעם נוספת."