רבים הופתעו כאשר הרב דוד פיין מייסד וראש ארגון רבני ברקאי הודיע בשבוע שעבר כי הוא בוחר להחליף את כס הרבנות בעיר מודיעין במושב בכנסת.

בריאיון לאולפן ערוץ 7 הוא מסביר את החלטתו להתמודד לכנסת וטוען כי לישראלים נוח כי העולים מארצות הברית ישלחו את הילדים לצבא ולשירות האזרחי ויקימו עמותות חשובות אך מתפקיד ניהול המדינה יעדיפו להדיר אוכלוסייה בת 400,000 תושבים ולהשאיר את שולחן הממשלה לתושבי הארץ הוותיקים.

הרב פיין מסביר את החלטתו להתמודד לכנסת: "אני לא חושב שפוליטיקה היא מילה רעה, בשנים שאני פה בארץ ראיתי שהדברים מתנהלים שלא כמו באמריקה, פה יש לחבר כנסת את האפשרות להשפיע ואני רואה הדברים כדרך להשפעה יותר גדולה".

"יש הרבה אתגרים העומדים בפני האנגלוסקסים שעלו לארץ", ממשיך הרב פיין. "אני חושב שאני מכיר את הנושא היטב, חקרתי אותו לעומק, דיברתי עם עולים רבים מכל רחבי הארץ ואני חושב שאני יכול להביא איתי את המסר הזה לכנסת. אבל לא רק את הנושאים של האנגלוסקסים אלא גם נושאים רבים נוספים כגון הזהות היהודית של המדינה ונושאים נוספים. יש לי תנועה עם דף פעיל בפייסבוק בשם אנגלוויזן, לפני שנתיים וחצי ערכנו סקר מעמיק ומקיף ומצאנו כי יש בארץ 400,000 עולים אנגלוסקסים בארץ.".

במהלך הריאיון משתף הרב פיין על הרגע בו הבין כי מקומם היחיד של היהודים הוא במדינת ישראל: "הייתי בשדה התעופה בקנזס סיטי בדרכי לניו יורק והבחנתי באדם היושב בצד ולבוש כניאו נאצי. שרשרת עם צלב קרס גדול, גלוח ראש, קעקועים בעלי סמלים נאציים, וביגוד צבאי. הערתי לאותו הבחור שכדאי שיתבייש לו שהוא לבוש כך, הניאו נאצי רדף אחרי הצמיד את פניו לפנים שלי ואמר שאני לא בן אדם כי אני יהודי. באותו הרגע חשבתי שיש רגעים בחיים בהם עלינו להראות כי אנחנו גאים ביהדות ששלנו אבל גם הבנתי כי אמריקה היא אינה הבית שלנו ויש לנו בית אחד, ארץ ישראל".

ההרגשה היא שאומרים לנו - בואו לארץ, תקימו עמותות חשובות, תשלחו את הילדים לישיבות ההסדר ולצבא ואת הבנות לשירות הלאומי", משקף הרב פיין את תחושות העולים מארצות הברית וממשיך. "אבל כאשר זה מגיע לניהול המדינה התחושה היא שאומרים לנו תנו לנו הישראלים המבוגרים לעשות את זה ואתם לא כל כך מבינים מה קורה פה. ואני אומר שאנחנו 'קצת' חכמים ויש לנו קצת ניסיון ואנחנו יכולים להיות בשולחן ההחלטות ולהביא רעיונות מחוץ לארץ שאנשים בארץ אולי לא מכירים אותם ויכולים לשפר את רמת החיים בארץ, אמנם כתוב 'טובה הארץ מאוד מאוד' אבל אנחנו יכולים לעשות אותה טובה עוד יותר".

את הריאיון מסכם הרב דוד פיין בדרך בה יבחר לפעול כאשר ייבחר לכנסת: "כיהנתי כרב קהילות בארצות הברית, כשהגעתי לבית הכנסת הראשון בו שימשתי כרב יישמתי את מה שלמדתי ברבותיי בישיבה, הדבר הראשון שנדרש לעשות הוא להקשיב, לשמוע, ללמוד ואז לקבל את ההחלטות, זו דרכי. כשראה את הדברים מקרוב אדע לומר את סדר הפעולות. אני רוצה להיות פרגמטי כדי לחולל שינוי".