הפארק הלאומי רדווד
הפארק הלאומי רדוודצילום: ISTOCK
מבקרים שיבקשו להגיע אל העץ הגבוה בעולם יסתכנו החל מהיום בקנס של 5000 דולר או עונש מאסר של שישה חודשים.

ראשי הפארק הלאומי רדווד בקליפורניה הודיעו על האיסור להגיע אל העץ "היפריון", הנחשב כגבוה בעולם, לאחר שהמבקרים הרבים גרמו לו לנזק משמעותי בשנים האחרונות.

העץ "היפריון" מסוג סקוויה נאה הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כעץ הגבוה בעולם. הוא מתנשא לגובה 115 מטרים וגילו מוערך בין 600-800 שנים. העץ נמצא באזור מבודד של הפארק הלאומי שאינו נגיש למבקרים, אך זה לא מנע מאלפי מבקרים בפארק להגיע אל העץ, הנחשב לאטרקציה תיירותית, במטרה להצטלם לידו.

לאונל ארגולו, מנהל מחלקת משאבי הטבע בפארק הלאומי רדווד, הסביר את הסיבות לאסור את הגישה אל העץ הגבוה בעולם. "מטיילים עזבו את השביל הראשי וצעדו אל תוך צמחייה צפופה כדי להגיע לעץ, מה שיוצר שבילים לא מורשים רבים. העץ עצמו ניזוק ממטיילים שדורכים על בסיסו. החלו להצטבר כמויות גדולות של זבל בדרך, ואנשים יצרו אפילו יותר שבילים צדדיים כדי להשתמש בהם כשירותים. הם משאירים נייר טואלט משומש ופסולת שנזרקה ע"י בני אדם", סיפר ארגולו.

הוא הוסיף גם כי "במקום בו נמצא העץ אין קליטה סלולרית, מה שיקשה על מאמצי חילוץ במידת הצורך". העת הגבוה בעולם התגלה על ידי שני חוקרים טבע בשנת 2006, ובשנת 2019 הכריז עליו ספר השיאים של גינס כעץ הגבוה בעולם.