חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב פנה בשאילתה לראשת הממשלה הצרפתית בנוגע להעמדה לדין של המחבלים האחראים על הפיגוע שאירוע לפני 39 שנים במסעדת גולדנברג בפריז, ביניהם ראש החוליה המתגורר ברמאללה.

"מחבלים שרצחו צרפתים צריכים להיעצר, להישפט או מנוטרלים.כפי שעשו האמריקאים עם ראש הארגון אל קאעידה", טען חביב ותהה, "למה צרפת לא דרשה את הסגרתו של המחבל שמתגורר ברמאללה כתנאי מקדים לפגישה עם אבו מאזן?".

עוד הזכיר חביב שיו"ר הרשות הפלסטינית מעניק מדי חודש משכורות למשפחות מחבלים שרצחו יהודים, ביניהם גם חברת ילדות שלו אסתר הורגן הי"ד. "למה צרפת הצביעה שוב ביולי האחרון בעד החלטה שקרית באו"ם שמאשימה לא את איראן, לא את אפגניסטן, לא את קוריאה הצפונית אלא את ישראל בפגיעה בזכויותיהן של נשים פלסטיניות?", תהה.

חביב תקף את מפלגות השמאל ואמר, "ב-2022 האנטישמיות החדשה עדיין קיימת בצרפת, בין היתר בשמאל של המליאה הזאת. צרפת והממשלה לא יכולים גם להצביע על הגדרה חדשה של אנטישמיות ובאותו זמן להמשיך לממן ארגונים פלסטינים שקשורים ישירות לחמאס ולטרור ולהמשיך בהצבעות באו"ם נגד ישראל".

שר המשפטים הצרפתי, אריק דופונד-מורטי ענה לחביב וגרם לחברי הפרלמנט מהימין ומהשמאל הקיצוני לעזוב את הדיון. "אני גאה להיות שייך לממשלה שבראשה עומדת ניצולת שואה. אני גאה בדבריו של הנשיא במאבק נגד האנטישמיות. אדוני חבר הפרלמנט לפגוע ביהודי זה לפגוע ברפובליקה כולה", סיכם.