החרמת הפלטות הסולאריות לפני השבת
החרמת הפלטות הסולאריות לפני השבתצילום: ישיבת חומש

מאז נרצח בפיגוע בחומש יהודה דימנטמן ז"ל, חווים תלמידי הישיבה ומשפחותיהם התנכלות חוזרת ונשנית מצד שר הביטחון ואנשיו.

הטקטיקה שנבחרה היא להתיש את המתיישבים בחומש על ידי מניעת חשמל ומים, ומעת לעת פריסה של מחסומים כדי למנוע הגעה של הציבור למקום, מתוך מחשבה שהתנאים הקשים יגרמו לבחורי הישיבה להישבר ולעזוב את המקום.

תורמים עכשיו ומחברים את ישיבת חומש לחשמל

לפני כחצי שנה, הגיעו חיילים להרוס בתים של שלוש משפחות המתגוררות בצמוד לישיבה, ולאחר הריסת הבתים, הביאו איתם באופן מיוחד צו שמאשר להחרים את עגלת החשמל שסיפקה חשמל לישיבה, לרבות קירור, חימום ותאורה – תנאים בסיסיים שמאפשרים לימוד ומחייה.

אם לא די בזה, בערב שישי האחרון, כשעתיים לפני כניסת השבת, הגיעו חיילי מג"ב והחרימו פלטות סולריות שסיפקו חשמל לישיבה, באופן שמנע התארגנות כראוי לשבת וגרם לעוגמת נפש רבה. למרות התלאות והניסיונות של הגורמים השונים להקשות עליהם, לתלמידי הישיבה ומשפחותיהם אין כוונה לוותר, והם מתכוונים להמשיך להאיר את חומש באור התורה. "מתנכלים לישיבה באובססיה", תקף מנכ"ל הישיבה שמואל וונדי, "החרמת חלקים ממערכת החשמל של הישיבה זו עליית מדרגה, אבל אנחנו לא מתייאשים, לא ישתיקו את קול התורה בחומש", הוסיף.

בישיבה, שמקבלת תמיכה וחיזוקים מכל רחבי הארץ מצד אחד, ועומדת בניסיונות הממשלה לשבור אותה מן הצד השני, זקוקים להתגייסות של עם ישראל כדי להרבות ולהוסיף תורה בארץ ישראל.

בימים אלה התחברה הישיבה לגנרטורים קבועים שמספקים לה חשמל, גנרטורים שעלות אחזקתם גבוהה ביותר, בפרט בתקופה בה מחיר הדלק מרקיע שחקים. הישיבה יוצאת בקמפיין גיוס כספים לטובת אחזקת הגנרטורים ואספקת החשמל, וקוראת לעם ישראל לתרום תרומה שתאפשר להאיר את חומש ולהמשיך לאחוז בשטח החשוב.

תורמים עכשיו ומחברים את ישיבת חומש לחשמל