ראש הממשלה לפיד בכנס יש עתיד
ראש הממשלה לפיד בכנס יש עתידAvshalom Sassoni/Flash90

רופאים מתמחים ניסו להפריע לנאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד הערב (רביעי) בכנס של ''יש עתיד'' בגני התערוכה בתל אביב.

המתמחים התפרצו לעבר לפיד בזמן נאומו: "הבטחתם, אי אפשר להמשיך ככה, שיקרתם לנו". לפיד אמר להם "אתם צודקים לגמרי ואנחנו נטפל בזה''. לפיד ביקש מהקהל ומהסדרנים ''אל תפריעו להם לדבר, אל תוציאו אותם".

בהמשך אמר לפיד בנאומו "אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כח". ראש הממשלה עקץ את ראש האופוזיציה: ""נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק ומתדלק דווקא כשהורדנו את מחירי הדלק".

"הכל השתנה בשנה האחרונה, אבל לא הערכים שלנו", אמר לפיד בפתח דבריו, "לא הדברים שאכפת לנו מהם. שלטון החוק, חיזוק מעמד הביניים, הדמוקרטיה הישראלית, חופש דת, חופש העיתונות, השאיפה לשלום עם הפלשתינים ומדינות האיזור, יהדות שהיא לכולם, כלכלה חופשית שמייצרת הזדמנויות לכל ילד ודואגת לחלשים".

ראש הממשלה הדגיש: "אנחנו ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית. לא ניתן לה להרוס לנו את הבית".

עוד אמר לפיד: "אם אנחנו רוצים לגייס עוד אלפי שוטרים ואנשי מג"ב שיחזירו את הסדר לרחובות, להעביר דמי אבטלה לעצמאים, לחזק את מעמד המורים ואת האוטונומיה של בתי הספר, להעביר נישואין אזרחיים, אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כוח".

"אנחנו מנהלים היום מאבק ביוקר המחיה. 15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה. ישראל התייקרה והתייקרה, והממשלה אמרה לאזרחיה שהם משעממים אותה. עכשיו פתאום נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק, ועוד עושה את זה בדיוק כשהורדנו את מחירי הדלק".

"מול האתגרים האלה אנחנו צריכים להתייצב יחד", סיכם לפיד, "הפילוג מחליש אותנו, הביחד מחזק אותנו. אנשים מסוגים שונים צריכים להתכנס למקום שיאפשר להם חיים משותפים וטוב משותף. אנחנו אנשים שונים. כל אחד ואחת מאתנו יש לו זכרונות שונים ומחשבות שונות והיסטוריה פרטית משלו, אבל יש לנו מטרה משותפת: לוודא שישראל היא דמוקרטית, יהודית, ליברלית חזקה, מתקדמת ומשגשגת".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חלקה שבחים ללפיד בכנס השקת קמפיין יש עתיד: "יש אחד בורא עולם ויש אחד שקוראים לו לפיד. הצליח ביד אומן להקים ממשלה עם 8 מפלגות שעבדה עבור אזרחי המדינה".